Één dag in Dubai, tips gevraagd

Hoi,
Wij vliegen in juli naar Bangkok met Emirates. We hebben de vlucht zo uitgekozen dat we 23.59 uur aan komen in Dubai en we pas de volgende dag om 23.00 uur vertrekken. Wat we dan graag willen is een hotelovernachting en een dagje Dubai doen. Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik zoek leuke tips om overdag te doen, wat moet ik gezien hebben…
Waar kan ik de bagage zo lang laten overdag?
En wie weet er een goed hotel voor 1 nacht, niet te duur?
Is het duur om een taxi te nemen van het vliegveld naar de stad?
Ik ben erg benieuwd. Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes Sarah

Hoi!

Wij hebben zelfde vluchtindeling, dus goedkoop hotelletje geboekt, zowel vlak bij vliegveld als metro: Al Jawhara Metro Hotel. Kost nog geen 40 euro. Volgende ochtend schema gemaakt (vriend van me heeft daar gewoond, dus zegt dat het prima te doen is): metro naar Burj Khalifa/ Dubai Mall ('s ochtends beste foto’s te maken daar ivm zonval is mij verteld), dan verder naar Dubai Marina en Souk Medinat, wandelen en lunchen op The Walk, dan naar The Palm en dan natuurlijk het mooie hotel aan het eind zien, dan naar Burj Al Arab en dan weer terug naar Khan Murhan Souk (bij Wafi Shopping Mall), waar je in een heel mooi ambiance lekker arabisch kan eten. Dan taxi naar vliegveld!

Op terugweg hebben we ook een dag, dan gaan we ons alleen richten op de oude stad.

Veel plezier!

1 like

Btw, laat je koffers in Amsterdam al doorlabelen naar eindbestemming, dan hoef je ze niet te slepen door Dubai! Alleen handbagage en klaar (lekker grote damestas of zo)!

1 like

@Borianap78 Thanks voor de goede tips! Dat van dat doorlabelen kende ik nog helemaal niet. Maar dat gaan we zeker doen! Zoveel hebben we niet nodig voor 1 dagje… En je schema neem ik mee! Jullie alvast veel plezier!

Thnx! Ik ga februari al, dus ik laat anders hier nog even weten hoe het allemaal is gegaan! En jullie ook veel plezier!!!

En check bij het doorlabelen of het goed is doorgelabeld. Wij hebben er ook eens om verzocht en toen is toch 1 koffer naar de overstap-airport verzonden, zodat we die daar op moesten halen en opnieuw in laten checken. Kost best veel tijd.