Hi,
ik ga in oktober naar Nepal en wil de annapurna lopen.
Maar ik begrijp dat dit “heel” druk is in oktober en november.
Kan iemand aangeven die er al geweest is wat “heel” druk is?
hoor graag,
groet,
Paul
Hi,
ik ga in oktober naar Nepal en wil de annapurna lopen.
Maar ik begrijp dat dit “heel” druk is in oktober en november.
Kan iemand aangeven die er al geweest is wat “heel” druk is?
hoor graag,
groet,
Paul
hallo Paul,
oktober tot en met september is het toeristenseizoen in Nepal, dus gewoon druk. druk is een ander begrip daar, dan in nederland. er gaan veel mensen op trekking, maar dat heeft ook zijn charme, je leert veel mensen kennen.
als je in Pokhara begint, dan kun je naar een leuk reisbueau gaan
Line up, website http://www.lineupnepal.com vraag daar naar de baas, Dambar Raj en zeg dat je mij kent en hij helpt je zeker verder het bureaue is gevestigd in Lake Side
als je gaat, veel succes en plezier
Marinus Klijn van stichting “Wij helpen Nepal” http://www.wijhelpennepal.nl
Zoals Marinus al zegt: hangt er maar van af wat je druk noemt. Als ik bij een trekking 100 toeristen per dag tegen kom, wat in die periode op de Annapurna heel goed mogelijk is, dan vind ik dat nogal druk.
Ik vind het net erg andere toeristen tegen te komen, integendeel, maar Annapurna en Everest zijn mij wat erg aan de drukke kant.
Ik heb dit topic overigens even verplaatst naar het reiscafé, waar hij meer op zijn plaats is.
Bal(krishna Tamang) is sinds 17 jaar een officiële gids in Nepal. Hij doet trektochten maar ook Nepal Highlights of gewoon een tour door Kathmandu. Bal is een ontzettende lieve, eerlijke man en heeft mijn reis onvergetelijk gemaakt. Ik heb de LangTang trek gedaan en dat was in 1 woord: SUPER! In de avond als we bij een herberg aankwamen wilde alle andere trekkers zijn gegevens hebben omdat het zo’n leuke gids is. Gidsen kunnen nogal arrogant zijn en hoogdravig naar vrouwen toe. Dit heeft Bal dus helemaal niet hij is helemaal zichzelf en verteld je ook leerzame dingen over de natuur, cultuur etc. Hij werkte voor een reisbureau maar daar hield hij zo weinig aan over dat hij de keuze heeft gemaakt voor zichzelf te beginnen. Alleen komt dat moeilijk van de grond gezien hij zijn vrouw (die fruit verkoopt op de markt) door gezondheidsklachten moet ondersteunen om het fruit van de groothandel mee naar de markt te slepen. Maar als hij toeristen kan rondleiden of mee op trekking kan nemen kan zijn vrouw een Riksha huren om het fruit naar de markt te brengen. Ik ben bij Bal thuis geweest en hij woont in een 4 bij 3 meter “huis” waar hij zijn vrouw en zijn zoon slapen, eten etc. Je helpt hem dus direct als je van hem gebruikt maakt als gids en nje geld blijft niet hangen in een reisbureau wat vaak toch al een goed bedeelde directeur heeft die zo nog beter bedeeld word.
Groepen van 1 tot maximaal 4 personen.
Neem contact met mij op als je nog meer informatie wil hebben of met Bal zelf. 06-18441388
stefjanssen@yahoo.com
balpub80@hotmail.com
Wij waren afgelopen oktober in Nepal en hebben geen last gehad van drukte. Dat komt denk ik ook omdat we het nog wat drukker hadden verwacht.
We hebben het Annapurna Circuit gelopen en kwamen daar natuurlijk wel heel wat mensen tegen, maar niet dat we het nou echt storend vonden. Overdag liepen we vaak hele stukken alleen, bij de lunch en tegen de avond kwam je dan iedereen weer tegen die ongeveer in hetzelfde tempo de dagen doorliepen (ik schat zo’n 50 mensen die we op een gegeven moment wel van gezicht kenden, stuk of 10 waarmee we vanzelf een beetje contact kregen). Eigenlijk wel heel leuk, om dan met z’n allen aan tafel te zitten en de ervaringen te delen! Er zijn in de meeste dorpen langs de route ook nog genoeg guesthouses om niet verplicht met alle anderen opgescheept te zitten.
In Pokhara, na de trekking, konden we niet meer terecht bij Peace Eye Guesthouse, een plek die we ervoor als heel prettig hadden ervaren. Zij zaten voor de komende week wel vol. Oju’s Guesthouse, ernaast, kon wel een vergelijkbare kamer bieden voor een lagere prijs, dus dat was prima. Dus wederom, niet zo druk dat alles vol zat.
Zie ook http://www.pimenjiska.nl/categorie/landen/nepal, daar staan al onze reiservaringen in Nepal!
Via Wereldwijzer app