Hallo!
Ik wil graag eind Augustus en de maand September druiven plukken in Frankrijk!
Wie kan mij helpen aan meer informatie hierover?
Hoor het graag!
Alvast bedankt.
Groetjes manon
Hallo!
Ik wil graag eind Augustus en de maand September druiven plukken in Frankrijk!
Wie kan mij helpen aan meer informatie hierover?
Hoor het graag!
Alvast bedankt.
Groetjes manon
hey,
lijkt mij ook wel heel leuk in die maanden. ben jij er al meer over te weten gekomen? zoja, zou je dat naar mij wilen mailen dan? leonie_buffy@hotmail.com
-xxx-ies leonie
Ik ben nix meer te weten gekomen helaas!
Hey Mellody!
Heb zelf ook gewerkt als druivenplukker bij twee verschillende boeren.
De eerste heb ik via een organisatie gedaan, www.vendanges.nl.
Heel gezellig met veel buitenlanders uit heel europa.
Bij de tweede heb ik zelf druivenboeren ogezocht op www.pagesjaunes.fr. Het eerste telefoontje was gelijk raak.
Kans is dus zeer groot dat wanneer je zelf belt ook gelijk ergens aan de slag kunt. Hoe vroeger je belt, hoe beter de kans.
Ik zat midden tussen de fransen. Dit vond ik wel leuker dan bij de eerste boer. Wanneer je een telefoonnummer nodig hebt, laat het me weten, dan krijg je het van me. Spannender is het natuurlijk als je zelf gaat bellen en rondvragen…
kijk eens op www.marottevins.com
wij zijn nog op zoek naar jonge enthousiaste plukkers!
Salut
Daan
Wie wil DRUIVENPLUKKEN in Frankrijk (Bourgondie, Chablis of Maconais) kan goed informatie vinden bij Appellation Controlee. Zij verzorgen al ruim 10 jaar druivenplukken voor iedereen uit Europa die het druivenlukken eens wil meemaken!
Check de websites:
My Webpage in the BENELUX
My Webpage in the rest of EUROPE
er is nog plek voor DRUIVENPLUKKERS.
zie www.druivenplukken.nl
My Webpage
Kan iemand met ervaring vertellen hoe zwaar het is om druiven te plukken? Het lijkt me geweldig, maar ik ben bang dat ik er met rugpijn vandaan kom. Is het ook goed geschikt voor vrouwen?
Hoeveel uur werk je op een dag?
Hey Maana,
ik ben al enkele jaren gaan druivenplukken, en het is echt wel fantastisch! Ik moet wel toegeven dat het echt enorm zwaar was voor mij tijdens de eerste dagen, fysisch dan welteverstaan… maar meestal maakt de groepssfeer dat allemaal goed. 1Jaartje ben ik wel eerder moeten stoppen omwille van een geknelde zenuw in de onderrug. :rolleyes: Na 5dagen druiven te plukken, kon ik nog amper op mijn benen staan, een klein hellingke op lukte mij niet eens meer, en ik heb er achteraf nog 3 maand last van gehad. Het werk is dus niet te onderschatten. Maar als dit je niet afgeschrik, gaan dan!!! Tis echt een onvergetelijke ervaring!
Oohja, wij werkten ongeveer 8u per dag. De dag zag er als volgt uit:
6.30u: ontbijt,
7u: druiven plukken,
9.30u: 2e ontbijt op het veld,
12u: middagmaal,
14u: druiven plukken,
ongeveer 18.30u: avondmaal, het tafele s’avonds kon uitlopen tot 10u waarna we nog steevast de wijnkelder van de boer mochten induiken, of we gingen naar een lokaal cafeetje. Sfeer verzekerd!
Liesl
Misschien interresant? Peter van Labonnevie regeld alles voor je.
Een Nederlands stel dat in Bourgondie een vakantieboerderij hebben.
Kijk eens op hun site.
http://www.labonnevie.nl
Misschien interessant voor jullie, een nederlands stel in Bourgondie die een vakantieboerderij runnen en tijdens de druivenpluk alles voor jullie kunnen regelen.
http://www.labonnevie.nl
Ik wil dit ook graag doen in september!
Ik heb al allerlei mails rondgestuurd maar nog maar één reactie gehad…
Kan iemand me nog voorthelpen?
Hey
ben 2 jaar terug gaan plukken, was unieke ervaring, en goed geregeld!! Ik had zelf een mailtje gestuurd naar een franse site (voor werkzoekenden, zoals de vdab in belgie) en zij contacteerden me zelf al na enkele dagen dat ze in die en die cooperatie nog werkkrachten zochten.Ik moest enkel mijn reis bekostigen, niet zoals de 99euro en dergelijke die je op allerlei sites te zien krijgt. We hadden slaapplaats, een fantastisch koksteam (2 maal warme maaltijd met alles erop en eraan, ontbijt, hapjes op het veld) en ik heb na 6.5dagen werk +500 euro ontvangen !!
zo gauw ik die site weet terug te vinden post ik em
greets
veerle
site niet terug te vinden, en heb voorlopig nog maar 1 van de plukkers terug gehoord, en die kent de data ook nog niet …
i’ll post it when more news …
hallo, is druiven plukken ook mogelijk in augustus??? of is het alleen september?
Groetjes
Ik heb me vandaag ingeschreven via de site van Appelation Controlée om druiven te plukken in september.
Ik wil de 99 euro wel betalen hoor, maar ik vraag me af als je dan een adres krijgt met een periode van een dag of twee en dat je dan zelf ter plaatse moet verderzoeken, of als je een plaats krijgt voor gans de periode dat je beschikbaar bent.
Goedkoop naar Frankrijk kan je via eurolines of taxistop of eurostop, kijk op de site wie er naar Frankrijk gaat en je betaalt 3 euro per 100 km, valt goed mee he.
Bij mij zouden mijn ouders me zowiezo kunnen voeren naar de werkplaats dus over vervoer maak ik me eigenlijk weinig zorgen (behalve als mijn vertrek zou samenvallen met hun vakantie in Duitsland, dat zou een ramp zijn)