Hallo!
Ik heb een vraagje: ik ben reeds enkele jaren vakantiewerk aan het doen hier in Vlaanderen in een perenboomgaard, maar wegens omstandigheden gaat dat niet meer dit jaar.
Nu zou ik graag in Frankrijk gaan druiven plukken…ook al om mijn Frans wat op te frissen! Heeft er iemand tips, adressen of telefoonnummers van wijnboeren in Frankrijk?
Dankuwel!
Anneleen
dag iedereen,
wij zijn twee belgen jan dp en JAN, en wij hebben het idee om in sepember van 2005 druiven te plukken. Alleen waar en hoe
Concreet:
1) we willen zo zuidelijk mogelijk gaan, kan iemand ons adressen bezorgen van wijnboeren zelf? Ik weet dat er een organisatie bestaat die dat allemaal kan regelen, maar liever proberen we eerst op eigen houtje…
Dus als iemand adressen heeft, of telefoonnummers of emailadressen of dergelijke… gelieve ze door te sturen of eventueel te posten dank bij voorbaat!
** 2)** heeft iemand hier al eens een druivenpluk meegedaan? Want wij hebben nog heel wat vragen ivm hoe is de ambiance s’avonds na het werk, is er sprake van een groepssfeer, zijn het vooral jongeren die plukken, enz…
Wij hopen van harte dat er mensen zijn die ons kunnen helpen alvast bedankt!
jan dp en JAN,
email: jandepooter@hotmail.com
hallo,
een vraagje voor jan dp, die organisatie hoe heet die?
Ik en een vriendin (beiden belg) zouden ook in september naar het zuiden van frankrijk trekken om fruit te gaan plukken, dit is onze eerste keer, het zou wel gemakkelijk zijn als het allemaal voor ons geregeld wordt.
Ook veel succes met jullie zoektocht!
Groeten Ilona
mijn email: ilonaxxx1@hotmail.com
(alle info omternt fruit plukken in frankrijk is welkom!)
Bonsoir,
Kijk maar eens op marottevins.com…
groet, Daan
www.apcon.nl is ook een goede site!
Hallo iedereen.
Ik zoek ook plaatsen voor druiven te gaan plukken in september. Ik ben Belg (Vlaams) en spreek redelijk goed Frans.
Mijn buurman heeft dit reeds gedaan en zegt dat je veel verdient, zeer arbeidsintensief moet werken maar heel vaak in een immens leuke sfeer. Echt op z’n frans met vaak een rustpauze en glaasje wijn erbij.
Kan iemand me helpen?
ik oon in frnkrijk n kan wel even rondvragen
Is plukken alleen in september? of kan het ook in augustus?
In augustus ben ik in knokke, ik kan enkel in september
hallo allemaal,
ik heb enkele jaren geleden al eens meegedaan met de druivenpluk.
eerst even een reactie op schalomalacheim. druivenpluk begint meestal pas in september. soms als het een slecht jaar is, durven enkele boeren al eens eerder te beginnen, maar meestal begin september.
ik kan wel de naam van de chateau geven, maar ik heb dat toen ook gedaan via een organisatie. maar misschien als ge rechtsreeks naar die chateau belt of contact mee opneemt, kunt ge ook beginnen.
toen ik er werkte, was onze baas (niet de baas van de chateau, maar diegene die met ons werkte) nen hollander. zijn naam was jerre hoekstra, maar of hij er nog is, weet ik niet.
Accès Château Ricardelle
<A class=bold11noir>Route de Gruisan
11100 NARBONNE CEDEX
Tél :
het adres is precies niet goed doorgegaan.
daarom hier nog eens
château ricardelle
route de gruissan
11100 narbonne cedex
tel: 33(0)4 68 65 21 00
www.chateau-ricardelle.com
bij deze hoop ik dat het nu wel te lezen is.
groetjes
Hallo, ik ben zelf ook op zoek naar dat soort jobke. Vraag me af of je al een adres hebt gevonden want het is echt ni gemakkelijk om aan adressen te geraken.
Vriendelijke groeten Raf