Wie gaat mee druiven plukken

heej!
Ik ben van plan om in september te gaan druivenplukken, nou zou ik het wel leuk vinden om samen met iemand te gaan. Is er iemand van plan om te gaan druivenplukken? Mail me dan ff.
groetjes sanne

hoe kom je erop dat te gaan doen?

Het lijkt me wel leuk om een keer mee te maken. Ik weet bijna zeker dat als ik het nu niet doe dat ik het nooit ga doen.

nee, maar ik bedoel staat er iets op internet over ofzo…

ja best veel. Zowiezo staat er wel wat over op dit forum. Voorderest heb ik wat sites gevonden door druivenplukken in te tikken bij google.

hey,

kijk eens op www.wegwijzer.be en zoek naar het dossier werken en reizen onder ‘dossiers’

in dit dossier staan ook links naar interessante websites.

Ik ben op zoek naar iets gelijkaardigs in dezelfde periode. als je op zoek bent naar companie?? laat dan iets weten.

groeten, tom

Hoi Sanne, en Tom,
ik wil ook graag gaan druivenplukken in Frankrijk in september en zou het ook leuk vinden om met iemand samen te reizen! Ik heb begrepen dat je het beste niet te lang kan wachten met inschrijven ivm het aantal plaatsen maar ik zit een beetje te twijfelen tussen www.vendanges.nl en www.apcon.nl
Heeft iemand hier ervaring met 1 van de 2? De Apcon organisatie is wel 2x zo duur maar ziet er wel goed/professioneel uit… ook zou ik het liefst in een groep met ook aardig wat Fransen willen werken en niet alleen met internationale mensen. Of is het dan het handigst om zelf op de een of andere manier werk bij een Franse boer te zoeken? Tips zijn van harte welkom! Bedankt!! :slight_smile:

www.druivenplukken.nl

Wie goed geregelt en door een organisatie met ervaring (14 jaar) terecht wil komen bij goede druivenboeren kan bij ons terecht.
Onze fee is inderdaad iets hoger als vendanges, maar ik denk eigenlijk dat dit stil ligt: de site kondigt inschrijven voor seizoen 2004 aan.
Via Appellation Controlee schrijven er zich belangstellenden in vanuit geheel EU.

Wij bezoeken alle boeren in het voorjaar en maken afspraken etc. etc. Realiseer je dat we naast gewone kosten BTW moeten afdragen enzo en op is de door jullie betaalde vergoeding.
Maar goed: helemaal op eigen houtje kan ook, alleen risceer je een verkeerde boer en misschien enkele ‘zoekdagen’ met alle kosten van dien.

Al onze boeren geven kost en inwoning. Het dagloon zal dit jaar zo rond de 45 euro netto liggen. Maar de dit jaar te betalen wettelijke pluklonen moeten nog bekend gemaakt worden door de plaatselijke prefecteur.

Zie verder voor allerlei info onze site.

Groeten,
Appellation Controlee
Hans

Hey

Ik ben nog steeds van plan in september te gaan plukken in frankrijk. Ik ben echter niet direct van plan via een organisatie te werken. Morgen vertrek ik al naar frankrijk. Misschien kan ik al enkele adressen verzamelen waar we kunnen gaan werken. Ik zal dus ook een maandje niets van mij kunnen laten horen.
Eventueel kan ik mensen meenemen om te gaan plukken. Ik heb namelijk een campertje.
tot binnen een maand,

groeten, Tom

Hoi,

Ik heb hetzelfde plan. Maar ik ben van plan om bij la Marotte te gaan werken, heb hen al een mail verstuurd. Het zijn Nederlandse eigenaren en werkt zonder reisorganisatie. Misschien dat we met een aantal mensen samen kunnen gaan.

Groeten Pascal

hoi
ik ben het ook van plan en ga rond die tijd met de outo en heb nog een plekje vrij.
groet

elbert 0575-431778

hoi hoi,

het lijkt me ontzettend leuk om druiven te plukken in Frankrijk uberhaubt om in het buitenland te werken, heb er geen ervaring in maar ik leer snel. :smiley:
Heeft iemand tips of leuke adressen waar ze nog werknemers nodig hebben hoor ik het erg graag!!
Ik heb zelf namelijk echt geen flauw idee waar ik moet beginnen en waar ik moet kijken, ik ben 20 en ik wil graag in een leuk werk ploegje samen werken!

:slight_smile:

Groetjes sophie B)

sophie_luyf@hotmail.com

Kijk ook hier eens, een Nederlands stel die een Vakantieboerderij runnen en alles voor jullie kunnen regelen.
http://www.labonnevie.nl

Misschien interessant voor jullie, een nederlands stel in Bourgondie die een vakantieboerderij runnen en tijdens de druivenpluk alles voor jullie kunnen regelen.
http://www.labonnevie.nl