Ik ben net terug van 10 dagen druiven plukken in Frankrijk en het was een ongelooflijke ervaring. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar eenzelfde soort baan, bijvoorbeeld appels plukken of iets dergelijks.
Weten jullie misschien websites die hiervoor geschikt zijn om te bezoeken? Het druivenplukken heb ik geregeld wie www.apcon.nl en was daar zeer tevreden over!
Als er mensen geintereseert zijn om mee te gaan dan hoor ik dat trouwens graag!
ps: ook hoorde ik verhalen over olijven plukken in italie, kerstbomen hakken in denemarken etc. daar heb ik al meer informatie over, als iemand mee wil…ik hoor het graag!
hey Kasper!
Ook ik ben al een tijdje terug van het druiven plukken in Frankrijk (via Apcon) en kan niet wachten
om weer aan een nieuw avontuur te beginnen.
Samen met nog een stuk of 5 mensen ben ik heel erg geïnteresseerd in alle baantjes die enige vergelijking vertonen met het druiven plukken.
Ik ben zelf nog steeds heel hard op naar een plek waar ik olijven, appels, aardbeien etc… kan plukken.
Als je nog mensen zoekt om mee te gaan, IK HOU MIJ AANBEVOLEN! (en met mij nog enkelen ex druivenplukkers).
Zou je mij de info die je al hebt met mij kunnen delen??
IK zoek ook nog steeds het internet af, en laat het je wel weten als ik iets vind!
Groetjes Rosanne
Via Kan du låne lokaler til konfirmation på dit arbejde? - Seasonal Work ben ik op het idee gekomen om met kerstbomen in Denemarken te gaan werken, het is voor zover ik weet het enige “seizoensbaantje” dat tot december nog doorloopt. Ook het loon dat op kan lopen tot 25 euro per uur spreekt me natuurlijk erg aan!
Op diezelfde site staan ook nog dingen over uien en sla “plukken” dit duurt tot November en hetzelfde geldt voor appels en peren
De voornaamste reden dat ik niet naar plekken als Canada en Australie ga om seizoenswerk te doen is omdat ik aan het sparen ben voor mijn grote reis naar Thailand, Cambodja, Vietnam en Loas!
Hey,
bedankt voor de info!
de site met ‘pickingjobs’ heb ik idd ook bezocht maar daar werd niet vaak gereageerd op mijn mail.
Dat kerstbomen baantje lijkt mij ook wel wat zeg!
Ik ga ff de info erover checken.
Werken buiten europa is voor mij ook onmogenlijk (ben ook aan het sparen voor een grote rijs ( en vrijwilligers werk)).
Dus ik prefereer een lowbudget vervoersmethode , bv liften of carpoolen
Je hoort snel van mij!
Rosanne
Verder heb ik ook nog een tiental adressen van franse appelboeren kunnen bemachtigen via Apcon.nl maar mijn frans is niet goed genoeg om ze hierover op te bellen en volgens mij is dat seizoen al over 1-2 weken voorbij. Eerlijk gezegt lijkt me dat kerstbomenbaantje het meest uitdagende!
ik ben momenteel opzoek naar werk in het buitenland want ik heb het al een aantal jaar hier in nederland gehad.
Maar 10 dagen druivenplukken is dat niet erg kort?
ik zit er meer aan te denken om 3tot6 maanden ergens te werken in het buitenland.
dan weer een maand of 2 naar nederland en dan de 3tot6 maanden weer naar een ander land.
Het liefst ga ik in de horeca werken in een restaurant of club aangezien ik ervaring in de bediening,keuken en achter de bar heb.
Ik heb ook druiven geplukt via apcon dit jaar.
Ik ben op dit moment nog in Frankrijk. Om precies te zijn in Taize.
Ik zit te denken om eventueel appels te gaan plukken in Frankrijk.
Ik heb wel een lijst van apcon gekregen met adressen.
Heb jij een boer gevonden waar je kan werken??
Of weet jij adressen waar je het kan proberen?
Ik ben Martin en ik heb druiven geplukt in Frankrijk dit jaar.
Mij lijkt het wel wat om appels te gaan plukken. Wat ga jij doen?
Ik ben trouwens nog in Frankrijk. Na het druivenplukken ben ik naar Taize gegaan.
Mijn broer en ik willen deze zomer 2 of 3 weken gaan werken in Frankrijk. Nou vragen wij ons af of er ook iets te plukken/oogsten valt in de maanden juli of augustus? Alle tips zijn welkom!
Ik wil ook heel graag met een paar vrienden in eind juli/begin augustus heel graag vakantiewerk doen in Frankrijk, druiven plukken of iets dergelijks, Heb je misschien wat nuttige informatie wat ons hierbij zou kunnen helpen?, zo ja zou je het dan naar Rubenwedzinga@gmail.com willen sturen??
Door het uitvallen van 2 druiven-plukkers hebben we nog 2 plaatsen vrij in ons team die vanaf 9 september - mid oktober.
Ben je tussen de 20 en 30, sportief, zin in een avontuur kijk en kan je minimaal 2 weken ons komen helpen kijk dan even op onze site www.marottevins.com Groet Daan Domaine de Marotte