Welke ondernemende, vrolijke m/v heeft zin om samen met mij (25) in september met een oude 2cv (eend) af te reizen naar Frankrijk, om hier een aantal weken druiven te gaan plukken en te genieten van het heerlijke Franse leven.
Zelf heb ik deze week ontslag genomen van mijn kantoorbaan om weer te gaan genieten van het vrije leven. Vorig jaar heb ik de reis naar Frankrijk ook ondernomen in mijn eend met als doel St. Tropez, twee weken lang wildkamperen…
Hallo,
Graag wil ik op je voorstel ingaan om duiven te plukken in Frankrijk, laat me geworden waar je woond. Ik woon dicht bij treinstation van Gent.
Ben een sportieve persoon en ben gewoon van werken, heb zelfs al in Canada de tabak geplukt gedurende 1 maand in het goede weer.
Graag even je voorstellen. Mail me op [EMAIL=“John.vino@hotmail.com”]John.vino@hotmail.com
Franse groetjes
Klinkt machtig mooi en romantisch dat duiven plukken in Frankrijk. Natuurlijk is t ook hard bufffelen dat spreekt. Maarre… is dat er nog wel zoals het romantische beeld dat wij met zijn allen misschien hebben? Is druivenplukken niet allang overgenomen door machines en of Polen, Roemenen en Bulgaren?
Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden of weten?
Hoor d’r graag van, groeten Menno
Natuurlijk is het buffelen en klinkt het veel romantischer dan het uiteindlijk zal zijn. Maar elke dag op kantoor is ook niet alles en hoe mooi is het om buiten aan het werk te zijn. De reis er naar toe, de mooie avonden, met kampvuur na een dag hard werken onder het genot van een goed glas wijn. Vaak worden alle maaltijden verzorgd en krijg je daarnaast een kleine vergoeding.
Kijk, als ik zo’n zinnetje lees: ‘Vaak worden alle maaltijden verzorgd en krijg je daarnaast (vaak) een kleine vergoeding’ dan denk ik daar hebben zelfs de Bulgaren geen trek in. De maaltijden worden vaak (!?) verzorgd, dus niet altijd en je krijgt dus ook niet altijd een vergoeding. Druiven plukken is toch gewoon werk dat betaald moet worden? Buffelen geen bezwaar, mag ook best leuk zijn, maar een kleine vergoeding, misschien…
Druiven plukken staat me aan, worden die niet afgesneden met een kniptang. Krijg je daar geen blaren van de handen, na een aantal dagen. Hof heb je handschoenen aan. Of gebeurd dit met een hydraulische tang met luchtdruk.
Kunnen we eerst eens kennis maken en ideeën uitwisselen. Woon dicht bij een belangrijk treinsation.
Groetjes en tot weder of mail me op [EMAIL=“John.vino@hoymail.com”]John.vino@hoymail.com
Johannes
Hee Jaco,
Heb je al iemand gevonden om mee te rijden in je Eend?
Ik wil ook graag gaan druivenplukken in Frankrijk, ben al een tijdje op reis en mijn geld is bijna op. Ik maak me dan ook enigszins zorgen over het vervoer naar het zuiden! Samen reizen is altijd leuker en goedkoper dan alleen Heb ook nog geen plukadres, ik wou nu nog eens gaan zoeken (ben eventjes bij mijn zusje in Utrecht). Ik kan vanaf volgende week woensdag vertrekken. Laat me weten wat je plannen zijn!
Groetjes, Loes
hoi Jacco,
Ik zou ook graag druiven gaan plukkken dus hoor graag van je als je nog niet onderweg bent.
Ik ben 28 en woon in het midden van het land. Ik zou het te gek vinden om net als vroeger met een eend door vive la france te touren op weg naar de druivenpluk. Ik hoor graag van je Groeten liena
haha ja druivenplukken is buffelen ja…ikzelf heb ooit de Beaujolais streek druiven geplukt en ja het is vroeg opstaan, hard werken, pijn aan je rug, handen liggen open van het kleine zeisje/sikkel…maar om 10uur 's ochtens een glaasje wijn (aangelengd met water), kaas en brood, 's avonds eten met Fransozen en je frans verbeteren (je ne parle pas nog steeds geen francais :), in het plaatselijk cafe keihard zingen met mede-plukkers van andere velden, volgende ochtend naar elkaar zwaaien op de berg met een kater…en 10 jaar na dato blijft er alleen het romantische beeld over hoor…dus ik zeg gaan!!! veel plezier.