Druiven plukken in Frankrijk

Het adres voor iedereen die een keer in Frankrijk wil gaan druivenplukken: www.anpe.fr.
Dit is de Franse equivalent van het Nederlandse CWI!
Dus gewoon een boer bellen, en normaal je geld verdienen. Eten/kost en logies wordt vaak door boer geregeld. Dus geen rare toestanden in tenten bij Nederlandse druivenboeren, of via bemiddelingsbureaus in Nederland. Ik heb vele seizoenen als plukker gewerkt. Eigenlijk meer als drager: dit lijkt ontzettend zwaar voor je rug, maar is voor ons lange Nederlanders veel gezonder, dan de hele dag op je knieen aan de grond. Tevens vermijd je snijwonden door ongecontroleerd geknip.
Vraag dus als je gaat bellen met een boer, of ze “porteurs” nodig hebben, of vraag dit gelijk ter plekke als je bij de boer aankomt. Fransen pikken namelijk deze mooie baantjes gelijk zelf in. Bovendien verdien je als porteur net ietsje meer dan een gewone plukker. De sfeer in een plukploeg is natuurlijk altijd geweldig. Kijk voor vervoer eens op Ryan-Air.com. Via Londen Stansted kun je naar bijna elke gewenste streek in la France vliegen. (In Londen Stansted kom je vanuit Nederland/Belgie natuurlijk goedkoop via Eindhoven, Weeze/Nijmegen of BXL/Charleroi). Indien je met eigen vervoer gaat, denk eens aan de Bourgogne, redelijk dichtbij, dus weinig benzinegeld. Iedereen veel succes met het plukken!
Pieter

Hallo! Gaan er mensen deze september druiven plukken in het gebied rond Bordeaux?
Ik zou ook graag willen gaan vanaf 20 september. Ik zoek nog een adres! Dus als iemand zou kunnen helpen, astublieft:) [EMAIL=“g_iwi@hotmail.com”]g_iwi@hotmail.com

Groetjes, Gislaine

Ps. ben zelf al bezig geweest met wijnboeren opbellen, helaas teleurstellend nieuws; veel was al geplukt of waren begonnen met plukken en zaten vol.

hey gislaine,

weet je al wat meer ? ik wil ook graag plukken.
Ik ga zoeken naar een plek in de bourgogne.
Als ik iets weet hoor je het wel,
groetjes Olivier.

ps:als jij een tip hebt hoor ik het natuurlijk ook heel graag.

Seg Ollie… ik zou ook nog heeel graag gaan plukken… maar ik kan pas vanaf 30 september of zo… als je ergens nog iets hoort voor een late pluk… laat mij iets weten ok ??

Greetz

Sam

hey die Sam, is goed ik laat het je weten.
Wel is dit een beetje een oud forum denk ik.
Als jij een plek weet wil ik dat natuurlijk ook graag weten !

Ollie

Ps. 30 sept is wel laat geloof ik …maar als de druif rijp is,is ie rijp !
Dat kan dan ook na de 30-ste zijn,denk ik…

In de beaujolais is alles geplukt, als je nu nog wil plukken is het rond de champagnestreek dat je moet zoeken.

Ik heb een 5,5 dagen gaan plukken in Chénas en was nog leuk, wel zwaar voor de rug maar de uren na het werk compenseren dat ruimschoots…

Hey amigos … blijkt dat de druiven inderdaad zo goed als geoogst zijn, maar goed nieuws… Appelsienen worden geplukt in Spanje… :slight_smile:
Ik heb dan ook besloten om gewoon te vertrekken… zonder plannen…

Heb een man gesproken die zo goed als heel de winter inSpanje doorbrengt en hij vertelde me dat eens je Vallencia gepasseerd bent … er zeer veel plekken te vinden zijn waar je kan gaan plukken…

So oranges it will be… Ollie Als je zin hebt… ik wil altijd wel iets afspreken, kunnen we samen op zoek… ik zal wel eerst een week in de UK zitten… :slight_smile: … grietje bezoeken…
Maar ik reis van daaruit dan verder rond het einde van de maand… laat me vlug iets weten , want ik vertrek woensdag morgen naar UK …

Greetz,
Sam

Hallo fyxke,
Ben je intussen al eens druiven gaan plukken. Heb je eventueel een adres en kan je enige ervaring mee geven.
groeten djaango.

Wel, mijn trip naar Spanje is een beetje anders uitgedraaid dan gepland… Ik ben in Athene uitgekomen :slight_smile:
niks geplukt dan het bloemetje van een schone Griekse :)lol2

Ja Mindspy dat is natuurlijk wel leuker dan druivenplukken. Maar vraag wel specifiek achter druivenpluk en dan het liefst in Frankrijk. En als de kans zich voordoet zal ik tussen het plukken ook hopelijk een knappe Francaise plukken. grtz:zon02:

Ik ben vorig jaar naar Chénas geweest, zal eens kijken als ik het contact adres ergens kan terugvinden… ik ben niet via de site geweest, heb wel via die site iemand gevonden die contacten had en waarmee ik ben meegeweest :slight_smile:
Was maar 5 dagen ipv 9 omdat er veel last minute plukkers bijgekomen waren… sfeer was wel ideaal, alle maaltijden, wijn en logement inbegrepen en dan nog wat extra geld denk dat ik een goeie €300 had.
Vervoer is natuurlijk wel de grootste hap uit het budget, vooral omdat ik de retourticketten al had en moest inwisselen omdat we dus vroeger gedaan hadden, dat heeft me rond de €90 gekost. Je kan eventueel wel ergens in een jeugdherberg blijven en zo kosten besparen als je vroeger gedaan hebt en je tickets niet omruilen

Hoi alvast bedankt voor de reactie indien je het adres vind wil je me die dan ook doorspelen. groeten djaango.

Kon jij ook goed Frans toen je rond ging bellen? Want de meeste fransen kunnen geen Engels toch…?

Heejj,

Weet je inmiddels al iets meer over de site/ adres van waar jij druiven geplukt hebt…?
En was alles in het Frans of kan je je met Engels ook verstaanbaar maken…?

Groetjes Mariëlle

Meestal is het in het Frans te doen maar de groep bestaat uit zoveel nationaliteiten dat vaak ook Engels en Duits gesproken wordt.
En fransen vinden het niet erg als je fouten maakt :slight_smile:

Ok, nou mijn Frans komt niet verder dan: Bonjour, Je ne parle pas français… :stuck_out_tongue:
Dan kom ik met Engels verder;)
Maar heb je het adres waar jij gewerkt hebt nog kunnen vinden…?

holaa ik ben ook op zoek naar een druivenpluk baantje in Frankrijk, maar dan in de buurt van nimes, quissac, montpellier etc. dus als iemand nog tips heeft graag!

Ik zoek nog verder :slight_smile:
Zowieso als je de boer wil contacteren gaat het in het frans moeten zijn hoor…

Hallo!

www.vendanges.nl bestaat niet meer en voor apcon moet je 100 euro betalen om je aan te melden.
www.pagesjaunes.fr vind ik een zeer moeillijke site. Heb je hiervoor moeten betalen om terecht te kunnen bij een boer? Hoeveel verdiende je? Ist mogelijk een baantje te krijgen op een plekje met lekkere zon enzo ? :slight_smile: groetjes!

• Updated - - -

heb je het adres kunnen terugvinden ik zou hier graag gaan werken misschien! groetjes!

hoeveel verdien je zo op een dag eigenlijk?