Beste mensen, ik ga eind februari naar Sri Lanka en verblijf een week in Galle. Daarna wil ik misschien wat rondreizen. Wie weet er een goeie driver/gids? En heb je tips voor Galle e.o.? Dingen die ik persé moet zien?
Bedankt al vast voor je tips.
Henk
Ik kan je een goede chauffeur (Prasanna) en gids (Aruna) aanbevelen. Beiden wonen in Unawatuna, een kilometer of vijf ten zuiden van Galle. Punctueel, betrouwbaar, doen alles voor je om het je naar de zin te maken. Chauffeur is zeer goed, rijdt rustig en neemt geen enkel risico. Ik ken hun al jaren en kom er zelf 3 a 4 keer per jaar.
Tel. Aruna 00 94 77 93 88 493
Tips voor Galle, ik weet niet waar jouw interesse naar uitgaat… schildpaddenfarm in Koggala, het huis van Martin Wickramasinghe (beroemdste schrijver van Sri lanka) waar nu een museum gehuisvest is, met daarbij een museum over de history van Sri Lanka, in een bootje naar een eiland in een meer varen, vogels bespieden in een speciaal gebied, tempels bezoeken, botanische tuin, devildance bijwonen, de heerlijke baai van unawatuna (duiken) …
Dank je vriendelijk voor je snelle reactie. Ben een week in Galle en daarna zie ik wel…een hoop mogelijkheden dus. Ik noteer de namen en tel. nr . Wil vooral het land leren kennen, voor zover dat kan in een maand. Is Prasanna chauffeur en ook gids? En Aruna behalve gids ook chauffeur?
Vriendelijke groet,
Henk
Ja ik kan Aruna ook aanbevelen. Doet zowel groeps- als privereizen. Zie onze website: www.bjusterbaarlik.nl Hier staan ons reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips.
Dank je vriendelijk voor jullie reactie! Noteer 'm…
Groeten,
Henk
Ik zag de reactie van Ed & Maaike. Dit betreft echter een andere Aruna. (Dit is een vrij veel voorkomende naam in Sri Lanka).
Aruna is gids, Prasanna chauffeur.
Haha, dank je handig om te weten!
Thanx
Henk
Dit is het mailadres van onze gids Aruna: [EMAIL=“aruna.abayasinghe@hotmail.com”]aruna.abayasinghe@hotmail.com
(zie onze website)
Aruna Abayasinghe is getrouwd met een Nederlandse. Je kunt dus in het Nederlands een mail sturen.
Chauffeur bij onze reis heet Dharmapara.
Okay, dank je wel!
Het afgelopen jaar heb ik met Sami gereisd door Sri Lanka en als er iemand een betrokken gids is dan is hij het wel. Hij werkt voor veel organisaties, maar hij werkt ook graag met particulieren. Zijn Engels is erg goed en hij is erg trots op zijn land. Ben zelf ook met hem in Galle en omgeving geweest. Zijn telefoonnummer is: 0094776384136. Je kunt hem ook sms-en dan krijg je zo snel mogelijk bericht terug. Echt een hele fijne vent, ik kan niets anders zeggen. Als je zegt dat Mancha (ik heeft Meintje, maar dat is daar niet uit te spreken) zijn adres heeft doorgegeven vindt hij dat vast leuk.
Fijne tijd daar. Prachtig land, heerlijke mensen.
Ben net terug van mijn zoveelste bezoek aan Sri Lanka. Foto’s kan je hier zien:
www.vrouwenhof21.nl/portfolio/sri-lanka
Voor een goede en betrouwbare driver die meer is dan alleen maar iemand die je van A naar B rijdt, kijk eens op www.srilankadriver.com
Is een bijzonder sympathieke vent die een echte gastheer is!
Albert
Ben zojuist naar de foto’s gaan kijken … waanzinnig mooie foto’s, eerlijk waar …
Vertrek zelf eind maart voor een drietal weken naar Sri Lanka maar weet nog absoluut niet welke route ik ga volgen. Suggesties, tips zijn altijd welkom.
Groetjes,
Sapho.