drinkwater

In oktober ga ik naar Nepal alles is geregeld voor de trekking en ons verblijf in Nepal. Alleen vraag ik mij af hoe het met het drinkwater staat in Nepal. Sommigen zeggen dat je uit de kraan kan drinken maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Koop je flessen net als in Afrika en Thailand of gebruik je karaanwater en doe je er cloordruppels bij?

groeten henny

ik heb in Nepal altijd water gekocht.

chloor desinfecteert, maar het smaakt vies. teveel chloor is ook niet gezond.

Wanneer je korte tijd in Nepal verblijft ontraad ik je ten zeerste uit de kraan te drinken. Meestal gaat het drinken van kraanwater gepaard met stevige kramp in de maag, koorts, diarree en andere vervelende bijkomstigheden. Het is dus zonde om je vakantie hierdoor te laten verpesten.

Gebotteld drinkwater is overal in Nepal te koop en kost in de steden 15 - 20 ct voor een liter. In de trekkinggebieden kan de prijs verdubbelen, je bent dan vaak beter of door gekookt water te drinken, of purificatie tabletten te gebruiken.

Wanneer je enkele maanden in Nepal blijft kun je langzaam kleine beetjes water gaan drinken om je maag te laten wennen aan het kraanwater. Verstandiger is het echter gewoon grote jerrycans water (25 liter voor 50 cent) te kopen en geen risico te nemen.

Goede reis,

Rudy van Bruggen

gewoon nergens water drinken maar altijd uit flessen. Kost bijna niets. Als je kan refillen uit 25 l vaten natuurlijk altijd doen. Kost dan maar 10 ct per 1 1/2 fles. Ik ga straks weer voor 5 maanden naar Nepal maar drink (voor zo ver mogelijk) niet anders dan uit de fles (ook water :slight_smile: ) Er zitten vele soorten nare ziekteverwekkers in het water. Slechte leidingen en open watertanks zijn daar voornamelijk de oorzaak van.