Om water te zuiveren worden allerlei hulpmiddelen aangeboden. Maar is dit wel nodig? In de tealodges is wel drinkwater te krijgen/kopen?
Wil aluminium fles kopen om bij te vullen.:dag:
Groet,
Jan
Om water te zuiveren worden allerlei hulpmiddelen aangeboden. Maar is dit wel nodig? In de tealodges is wel drinkwater te krijgen/kopen?
Wil aluminium fles kopen om bij te vullen.:dag:
Groet,
Jan
Ik denk dat dit ook afhankelijk is van welke trekking je gaat doen en welke route je loopt. Misschien is het niet per se nodig, maar dan ben je er wel van afhankelijk dat je regelmatig lodges of teahouses tegenkomt om iets te drinken en/of bij te vullen. Je moet minimaal 3 liter water drinken per dag op hoogte (naast thee en soep bij een maaltijd). Ik denk niet dat je met 3 liter water wil gaan lopen, dus je zult onderweg moeten bijvullen. Ik neem ontsmettings druppels mee zodat ik uit bergstroompjes of kraantjes kan bijvullen. Kleine moeite om mee te nemen.
Ik neem ook altijd ontsmettingsdruppels mee. Je kunt wel theewater kopen onderweg of flessenwater, maar de afvalberg van lege flessen wordt steeds groter. Gekookt 's avonds is wel lekker, kun je je fles gebruiken als warme kruik
Inderdaad, mee eens.
ik zou (en heb) ook druppels meegenomen. qau gewicht niets extra’s en het water kopen op hoogte is echt duur (in vergelijking dan) Dan ben je met een flesje druppels uiteindelijk goedkoper uit en wat de anderen ook al zeiden, je bent niet afhankelijk.
Succes
wij komen net terug uit nepal en hadden op ons annapurna circuit een keramische filter mee. Het ding kost wel een beetje wat, maar wij hebben hem kunnen lenen en het werkte echt fantastisch. Je kunt hiermee overal water zuiveren en we zijn absoluut niet ziek geweest. Ik persoonlijk vind het filter een beter idee dan zuiveringstabletten of druppels, het water is na het filteren namelijk echt schoon.
succes,
Groeten
's avonds je eigen flessen vullen met kokend water en dan 's nachts af laten koelen. dan heb je de volgende ochtend prima drinkwater en geen vervuiling!