Drink jij kraantjeswater of flessenwater in het buitenland?

**Gewoonlijk als ik mijn tanden poets,gebruik ik altijd flessenwater in Thailand.**idem als ik vb:een medicijn slik dan gebruik ik flessenwater.
Hoe zit dat bij jullie,kraantjeswater of toch maar op safe spelen en flessenwater gebruiken?
U kunt hierboven in de peiling stemmen,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!

Als het echt om drinken gaat bijna altijd flessenwater, zelfs als kraanwater veilig is heeft het buiten Europa vaak een sterke chloorsmaak. Maar voor tandenpoetsen doe ik niet moeilijk, dan gewoon kraanwater. Ook in China of Noord-Korea waar het drinken ervan sterk afgeraden wordt. Nog nooit ziek van geworden.

Ik ben nog nooit in Thailand of ergens in Azie geweest, maar wel in Frankrijk, Spanje en Turkije.
Wij gebruiken daar altijd voor de medicijnen en ons eigen kopje koffie maken flessenwater, maar voor tanden poetsen altijd gewoon het kraanwater en dat is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Ik heb flessen gestemd maar bedenk me nu dat dat in Scandinavië en Duitsland volgens mij niet het geval was…

altijd flessenwater

Al was het maar om het milieu te sparen: kraantjeswater in de meeste landen van West-Europa en Zuid-Europa met uitzondering van Spanje. Dat van Oostenrijk is trouwens zeer lekker :wink:
In andere landen drink ik flessenwater, bij voorkeur glazen flessen of grote plastieken flessen (+5l). Voor de rest (koken, tanden poetsen, thee, …) gebruik ik nog steeds de kraan.

Ik gebruik uitsluitend flessenwater in het buitenland om te drinken.Heb is op een plaatselijke markt gedronken uit een karaf en was daarna ziek geworden(buikkrampen)

Wie is bang van de kraanwater ? Ik ben zeker dat ik miserie ga krijgen (een paar dagen) maar op dit manier mijn darmflora past zich aan aan de microbe en parasieten van daar.
Het is “risky” maar dat gedoe om altijd flessen water te kopen, zorgen dat echt gesloten is en niet hergebruikt, te veel stress; moest er iets van komen, er zijn genoeg plaatselijke “dokters” die voor je kan zorgen.
In Gambia, krijgt mijn schoonvader problemen met zijn darmen; wist je dat de sap van apenbroodboom heeft hem genezen ?; de plaatselijke “locals” weten beter.
Nog iets: als je probeert de diarree te stoppen, is stom… de microbe blijft in je darmen en het is niet wat je wilt; laat alles gaan, en de microbe gaat mee. Wel veel water drinken, zeer belangrijk…

Het ligt eraan waar ik ben. In Rusland dronk ik voornamelijk flessenwater, een enkele keer kraanwater maar dat smaakt niet echt lekker. Om tanden te poetsen etc. gebruikte ik natuurlijk wel gewoon kraanwater.

Hey, Danechka
Long time, no see…Ik ben niet meer zo veel op de “forum” , ik moet veel rusten.
Ik ben niet bang van kraanwater tenzij een dubieus kleur heeft: zwart, blauw, rood, je weet pas als je daar bent.
In het begin van mijn reiziger jaren, was ik altijd zeer braaf; nu heb ik meer lef.
Ik ben bang alleen van spinnen ! De rest, denk ik, dat ik zal mijn plan goed trekken; als ik denkt dat het nodig is, neem ik de “SAS Survival boek” mee.
Ik weet het: men gaat zeggen dat met een boek lost je je problemen niet; heeft iemand aandachtig dit boek gelezen? Indien ja, dan is alles ok.
Groetjes
Een reptiel, Sopirla>>>

Hey Sopirla,

rust maar goed uit dan! Ik ben zelf ook weinig op het forum geweest de afgelopen dagen. Dat kwam eigenlijk door de melding van Google dat er malware op de website was gevonden en had ik weinig zin om het risico te nemen.

Bang voor spinnen ben ik ook, maar voor het drinken van kraanwater? Hehe, nee. Ik ben tot nog toe nooit ziek geworden door het drinken van kraanwater, maar wanneer het een apart smaakje heeft drink ik liever gewoon flessenwater.

Ik heb verbod gekregen van een paar dokters dat ik de “forum” met rust laten; ik heb het geprobeerd, het lukt me niet; ik ben verslaafd; het is hypocriet om een rode puntje te hebben op je profiel, als je toch achter je PC zit…dus, we gaan zien…
Als geen olie uit de kraanwater komt, we gaan zien, dan; en als het komt, dan bel ik gerust naar “Shell” en ze zijn direct daar !

Met de premie, kan ik in “Sheraton” verblijven voor een paar dagen…lol2

Op deze website vind je alle info wat betreft water drinken in het buitenland. www.safewateronline.com

Laatste keer dat ik in Brussel was, vroegen we om gewoon kraanwater in het restaurant. De serveerster begon heftig te reageren over dat kraanwater gevaarlijk is om te drinken. Ik stelde haar gerust dat België tamelijk veilig is op dat gebied. Als we kraanwater in de Benelux niet meer kunnen vertrouwen, zouden we eerst onszelf maar eens moeten helpen, voordat we waterputprojecten in andere landen opzetten… Wat een paranoia af en toe.

Overigens ben ik tot nu toe alleen maar in landen geweest waar het onnodig was het kraanwater te betwijfelen.

Heb nog in Griekenland meegemaakt dat we 1,5L flessen voor dagtochten in de hotellobby kochten voor 17 eurocent. Tegenwoordig betaal je het tienvoud of meer voor een half litertje.

Ik wil zo min mogelijk afval creëren, dus in westerse landen drink ik gewoon water uit de kraan. Ik hervul flesjes van 0,5 l en drink hier onderweg uit.

In niet-westerse landen (Azië, middenoosten) drink ik meestal water uit een fles. Om tanden te poetsen gebruik ik wel kraanwater, en als het niet te erg een bijsmaak heeft zet ik er ook koffie en thee van.

Toen ik op Bali woonde dronk ik altijd gekookt water. Er stond een ketel in de keuken. Na een paar weken kwam ik erachter dat ik bij de buren dagelijks ongekookt water had gedronken. Nooit last van gehad. Dat water was ook nog eens kouder (we hadden geen koelkast) en lekkerder (geen kalksteen uit de ketel). Sindsdien nooit meer water gekookt daar :wink: (Dit geldt alleen voor het dorp waar ik woonde, in andere delen van Bali zit vaak veel chloor in het water.)

Op youtube staat een interessant filmpje over het fles gebruik in de vs. En waar die flesjes heengaan als ze leeg zijn.

OT als het kan drink ik kraanwater, behalve als er een sterke chloorsmaak aan zit. Maar in restaurants in het buitenland altijd fleswater. Thuis (in rio) hebben we een filter op de kraan en heb nog nooit last gehad.

Hey Jurjenb, en hoe zit het met de berg plastieken flessen? Ben je zeker dat ze fatsoenlijk terecht komen waar ze gerecycled moeten zijn? en wat gebeurt het met de flessen die ons milieu schade toebrengt, gegooid overal waar ze niet moeten zijn?
Achter ons tuin is een natuur plek, een beschermde bos; nu en dan, gaan we “verzamelen” wat die andere imbecielen gegooid hebben, en niet in de zakken die overal staan!
Zelfs in Roemenië doen we zo, voor de meeste Roemenen een mysterie, waarom doen we dat, wat zin heeft het, morgen ligt iets anders en zo voort; en ik leg uit wat de probleem is …het is een druppel op een heet water plaat, maar ik hoop nog steeds dat ooit iemand op het idee komt om een ecologische lessen te geven naar de kleine generatie…
Je moet eens je ecologische voet meten, het is “scary” !
Ik probeer al jaren aan de natuur geen schade toebrengen, van daar dat ik alles vermijd wat schadelijk voor de natuur is.
Het is de enige thema die me furieus maakt als ter discussie komt; ik heb je ooit geschreven dat ik een “groene”(niets te maken met mijne intelligentie!) 1000% ben.
En nu laat ik je met rust.
Tot volgende mail,
Groetjes
Sopirla

[ame]World biggest garbage dump - plastic in the Ocean - YouTube

De documentaire over de Beagle eerder dit jaar heeft er ook uitgebreid aandacht aan besteed.

Hoi Jenny,ik heb met volle aandacht naar het filmpje gekeken,bedankt om hem te plaatsen!

Jenny, bedankt voor de film !
Ik ga hem zetten bij de “horror movies”; ik mijd dit soort filmen, want ik word woest van…
Wanner gaat de wereld begrijpen dat we stilaan
bezig zijn om onszelf naar de verdoemenis te helpen?
Als het geld voor wapens en oorlogen zou gebruiken voor de natuur, dan is niet meer nodig om iets te doen, alleen genieten van ons Moeder Aarde !
Ik stop hier want ik ben in staat dagen en maanden er over praten…
Bedankt, Jenny !
Groetjes
Een reptiel>>>