Wij drinken water uit de kraan als de lokale bevolking dat zelf ook doet. Soms is het eerst gekookt voordat we het drinken.
Ha, ik verlies mijn tijd niet (zeker als ik op vakantie ben) om een “fabriek” te bouwen om water te koken; ik weet het, er bestaan zelfs pillen om je water drinkbaar te maken, maar is het zinvol ? ik betwijfel het.
Het is hetzelfde verhaal als met malaria, dwz wat moet je doen om niet gestoken te worden door een zieke mug ? Niets, natuurlijk; we reizen alleen in de tropisch landen en we nemen al 10 jaar niets tegen malaria; verstandig zijn is goedkoper.
Iedereen bekijk het op zijn manier en ik respecteer hun keuze.
Groetjes
Sopirla>>>
Het is altijd verstandig om voordat u op reis gaat informatie in te winnen over de drinkbaarheid van kraanwater op uw reisbestemming. In niet-westerse landen en de tropen is het vaak onveilig om kraanwater te drinken. In heel Europa zou het water uit de kraan veilig moeten zijn. Landen in zuid Europa zijn dus wel veilig. maar het water smaakt er vaak niet zo lekker of soms zelfs ronduit vies. In sommige landen en streken kan er chloor zijn toegevoegd waardoor het water naar water uit het zwembad smaakt.
Hier op Bali gaan we liever voor het zekere : Galons water met een zegel er wordt al met alles gesjoemelt.
Paulie en Georgy, jullie gaan het niet geloven : nu besef ik een aspect die verbonden is aan reizen : drinkbaar / niet drinkbaar. Nooit aan gedacht, echt waar.
Als de bestemming gekozen werd, alles valt op mijn schouders; ik klaag niet, ik doe het graag, maar er zijn reizen geweest en voor het vertrek, mijn echtgenoot kon /wist niet hoe het land heet !:zon02:
Groetjes
Een reptiel-gids/reiskantoor
Sopirla>>>
Natuurlijk ook kruiden genomen Sopi, of denkt echtgenoot het komt wel goed zo.
De mijne liet ook altijd alles aan mij over onder het mom: Heb het te druk en jij weet wel wat je doet. Over gemakzucht gesproken…
Right, maar een ding moet hij zelf doen : zijn fotomateriaal inpakken en zijne rugzak; we hebben elk ieder rugzak en ik heb een wet ingevoerd: wat je neemt, heb je bij…de rest blijft thuis, spijtig of niet; ter plaatse te constateren !:dag:
Ligt er aan in welk land ik mij bevind. In West-Europa heb ik helemaal geen probleem met kraanwater, ook Canada niet, en ook sommige delen van de Verenigde Staten niet. En nee, ik kan natuurlijk niet in alle drie landen tegelijk wonen.
Net zoals bij velen van jouw eerdere peilingen is de vraagstelling nogal onduidelijk of open tot meerdere opvattingen. Vandaar heb ik voor de zoveelste keer ‘anders’ gekozen.
Al luidt het misschien gek, je bent ook je weerstand aan het opbouwen door je lichaam bloot te stellen aan meerdere soorten bacteriën/virussen die zich in het water kunnen bevinden. Op die manier spaar je jezelf veel ellende op een latere leeftijd/moment wanneer je zwakker bent.
Zal in de toekomst mijn vragen beter formuleren,maar mensen kunnen tussen de regeltjes wel lezen over wat het gaat in deze peiling.
Nu ik ben ook geen proffesor in de letterkunde,kan gebeuren dat ik spellingsfouten maak,idem wat betreft de zinsopbouw,maar de mensen moeten me daar niet op afrekenen.
gegroet:georgessiam.:chin:
Ik bedoelde eerder dat men problemen zou ervaren bij het formuleren va
Ik heb toen gewoon 2 flessen gekocht en daarna iedere keer bijgevuld. Ik heb ze zelfs mee terug naar Nederland genomen in het vliegtuig en thuis naar de recycling gebracht.
Alhoewel recycling in Nederland volgens mij nog steeds een grootste grap van de eeuw is. Ik kan mij nog een verhaal herinneren van een kennis, die bij het grofvuil zijn administratie weg wilde gooien. Alle metalen onderdelen van de mappen van de kartonnen onderdelen gescheiden, zodat het maar gerecycled kon worden. 2 uur mee bezig geweest. Toen hij eenmaal klaar was, heeft het personeel alles bij elkaar in de grofvuilbak gekieperd. Gemeente kreeg wel subsidies om gescheiden afval op te halen, maar ze konden niets verwerken, dus alles op 1 hoop.
:chin:maak van beide gebruik en wat hier mensen schrijven dat ze overal uit de kraan drinken lijkt me ook niet echt verstandig en als de plaatselijke bevolking het wel doet wil nog niet zeggen dat onze westerse maag er dan wel tegen kan .![]()
![]()
ps je kan pas ook maanden later pas echt ziek van worden als er beestjes in je lichaam gaan groeien.
wees toch voorzichtig mensen voor een paar eurotjes niet teveel riscico nemen.
Weer die quoteproblemen bij mij denk ik, die eerste reactie schijnt ergens middenin te zijn afgehakt of zo. Of heb je mijn reactie aangepast Jurjen?
Hey Jurjenb
We (Nederland en België ook) zijn volop bezig om de berg afval te minderen. Goede initiatief als het ook waar zou zijn !
Een onnozel voorbeeld: in België (ik weet niet hoe de systeem in elkaar zit bij onze buren), moet je blauwe, zeer doorschijnende plastiek zak gebruiken om de plastiek te sorteren, want niet alles van plastiek is plastiek, beste mensen !
en ze zijn duur ook.
Op bepaalde dagen komt de gemeentekar om die te verzamelen; de mannen kijken goed door als je goed gesorteerd heb; indien niet, plakken ze een rode sticker op de zak; wil je de zak opnieuw gebruiken, het gaat niet, want op het moment dat je wou de stomme sticker verwijderen, gaat de zak kapot…
Nu, wat ga je nu doen met de kapote zak? Bij plastiek gaat niet, bij de huisvuil ook niet…of doe je wat een rijke familie doet; alles in zakken van 60l, grijs (je ziet de inhoud niet), ze gooien de grijze zak in de container, deksel dicht; de kar komt: het weegt en kiepert alle zaken in z’n “buik” en je betaal volgens gewicht.
Probeer niet de systeem te doorgronden want na 10 jaar , het is mij niet gelukt…want elke gemeente werkt anders; zoals in 2010, het sneeuwt een beetje, heel België ligt plat; maar deze keer het viel wat sneeuw en de wegen van het gemeente moest sneeuwvrij gemaakt worden; onze buurgemeente had z’n machine, onze gemeente niet; dus, in onze gemeente, nam je de slee om jezelf te vervoeren waar dan ook, bij de buren, geen spoor van sneeuw…
Ik heb allang mijn strijd opgegeven; ik ben geen Don Quijote, maar de “spelen” vanaf de top tot bij gemeenteniveau…they make me sick!!!
In het buitenland bestaat er soms een ander voedingspatroon, gaan mensen anders om met hygiëne en heersen vaak ziekten waarmee je hier minder snel in aanraking komt. Gemiddeld één op de drie reizigers naar warme landen krijgt last van diarree. Het risico hangt af van de plaats waar je naartoe gaat.
De oorzaak is meestal een virus of bacterie, soms een darmparasiet. Veel ziekteverwekkers komen via besmet voedsel of drinkwater het lichaam binnen.
Vermijd ook ijsblokjes en ijsjes ,ze zijn maar zo veilig als het water dat ervoor gebruikt wordt.
Right you are; het enig land waar ik met de “binnenlandse zaken” slechte relaties hebben, is…Roemenië; maar mijn echtgenoot, Nooit.
Wie kan me uitleggen hoe het komt? En wees zeker dat we in 99% van de gevallen bij mijn familie eten…ik begrijp het niet ! En in juni met onze 5 weken in daar, zie ik het nu al niet zitten…en anders, nooit in het buitenland problemen gehad hetzij Azië of Afrika, of Latijns Amerika…
Wie kan dit mysterie uitleggen?
Groetjes
Sopirla
Als ik iets zou hebben gewijzigd, dan zou dat onder het bericht staan.