Water uit flessen blijven drinken?

Hallo,

omdat wij van plan zijn om te gaan emigreren naar turkije heb ik een vraag over water.
Als je op vakantie gaat zeggen ze geen lokaal water te drinken maar uit flessen.
Maar als je daar nu gaat wonen moet je dan ook altijd uit flessen blijven drinken? dat lijkt me toch er omslachtig of kan je op de duur gewoon uit de kraan gaan drinken.
Misschien een rare vraag, waar ik toch echt geen antwoord op weet.

groetjes Corina

Nee het water uit de kraan kan je ook niet drinken als je er woont… Sommige doen het volgens mij wel maar je kan er heel erg ziek van worden heb ik gehoord. Mensen die er wonen hebben van de grote waterkannen.

bedankt, dan neem ik zowiezo het zekere voor het onzekere.
Maar ik neem aan als je eten kookt met water je de bacterien er uit kookt en het dus dan geen kwaad kan?

Ja zover ik heb begrepen kan je er wel mee koken als je het water maar goed laat doorkoken.

Ik dronk het altijd uit de kraan en heb nooit ergens last van gehad;waarom adviseert men flessenwater aan toeristen?
De reden is omdat het net de bekende’‘druppel’'kan zijn door een optelsom van vlucht/ander eten/klimaat/levensritme…

Als je er woont dan past je lichaam zich aan de omstandighedenen dan is er niks mis mee met het water.

Je krijgt kraanwater toch wel binnen;wat dacht je van ijsblokjes?die worden niet gemaakt met flessenwater;dat is veel te duur.
Gewassen groente?ook gewoon kraanwater

[hallo
het water wat je hier koopt is niet duur hoor een kan 20 liter kost 4yil en de meeste hier halen het water regel recht ook uit de bergen dat kan je gewoon drinken geen probleem en de groente kan je gewoon wassen met wat uit de kraan komt daar zal je de eerste weken mee op moeten passen wand je lichaam moet er aan wennen valt wel mee hoor na een week geen probleem meer en verders kan je alles gewoon daar mee doen ik neem aan dat je naar een grote plaats gaat dan moet je gewoon opletten waar een tappunt is voor drinkwater in de kleine plaatsen is het geen probleem dat zie je gauw genoeg
gr tom/patara

Nogmaals;kraanwater is geen probleem

bedankt voor al de reacties hier kan ik zeker iets mee.

groetjes Corina