Wij, familie van 7 personen willen begin Juli voor de 1e keer naar Indonesië gaan:zon02:. We willen 23 dagen gaan te beginnen op Java en daarna oversteken naar Bali.
We zijn van verschillende leeftijden en onze Moeder van 75 gaat ook mee. Mijn vraag is dan ook, is het voor iemand van 75 (zij is goed ter been en best wel jong van geest) te doen om daar naar toe te gaan?
We willen een auto met chauffeur huren.
Het is goed te doen voor je moeder hoor, je schrijft dat ze goed ter been is, gezien de staat van de stoepen daar is het ondanks dat ze goed ter been is wel oppassen geblazen, maar ja, voor wie niet Ik wens jullie alvast een fantastische reis.
is prima te doen, alleen wel opletten in de hotels zitten soms verraderlijke afstapjes die je net niet ziet.
Op Bali in Sanur is het strand wit en zijn de hotels veelal zonder trapjes etc.
er loopt een kilometers lang strandpad langs de kust, echt schitterend.
alvast een fijne vakantie, geniet er ontzettend van.
(wij zelf vertrekken 28 mei al voor 4 weken naar Sanur, waar wij al 18 jaar onze basis hebben).
Selamat Jalan,
Istrimas
Ik ben verleden jaar met mijn 92jarige moeder in Bali geweest. Mijn /onze ervaring is. zoals elders al wordt vermeld, oppassen met de stoepen, trottoirs kun je het nauwelijks noemen. Met name in Ubud vind ik het rampzalig. Ik wil jou moeder niet kwetsen maar…het lijkt mij verstandig dat je op alle luchthavens, te beginnen op Schiphol, airport assistance vraagt i.v.m. de leeftijd van jouw moeder. Laat jouw moeder zich niet gegeneerd volen wanneer men met een rolstoel komt aandraven, dit vergemakkelijkt nl een heleboel want je vermijdt op deze manier die eindeloze voettocht naar de gate toe. Wat je hiermee mogelijk wint is het feit dat wanneer jouw moeder wordt begeleid, jullie mogelijk eerder aan boord van het vliegtuig mogen. Vooral bij aankomst op een luchthaven voor tussenstop…(.je hebt er intussen meer dan 10 reisuren op zitten…, temperatuursverschil en vermoeidheid worden merkbaar…) kan dit jullie reis vergemakkelijken. Ik denk dat ook op Bali je door een medewerker sneller door de douane zal worden “geloodst”. scheelt in wachttijd en hopelijk ook niet in die lange rij te hoeven staan. Vergeet niet bij de thuisvlucht opnieuw te melden dat je airport assistance op alle luchthavens nodig hebt.
Mijn moeder heeft de reis probleemloos doorstaan, wens jouw moeder hetzelfde toe.
Veel plezier, Ine