Op vier augustus (04-08) jl. vlieg ik alleen naar Italië. Ik ben op dat moment vijftien jaar, en kan dus alleen vliegen. Ik vlieg met KLM. Omdat ik minderjarig ben staan de tickets op mijn moeders naam. Ik sta echter wel als deelnemer opgeschreven, als je snapt wat ik bedoel. Nu is mijn vraag: Wie moet er inchecken? Ik of mijn moeder?
Als mijn moeder dat moet doen, volstaat een rijbewijs of is een ID-kaart/paspoort nodig?
Allereerst bedankt voor je berichtje! Ik heb alleen mijn antwoord nog niet kunnen vinden. Deze site doelt op kinderen tot en met 14 jaar. Ik ben op dat moment al 15, en hoef dus geen extra begeleiding, maar ik weet nu nog niet wie er in moet checken en wat mijn ouders/begeleiders eventueel op schiphol moeten doen.
In het algemeen is het zo dat de naam op het ticket overeen moet komen met de naam in het paspoort, of voor vijftienjarigen een uitzondering geldt dat weet ik niet.
Dat klinkt logisch. Ik wacht even af welke naam er op de tickets staan die ik maandag krijg. Het is alleen een probleem omdat mijn moeder gehandicapt is, en het dus een beetje lastig is als ze moet inchecken.
Hij is in principe voogd, maar ik zie hem nooit en wil geen contact met hem. Bovendien denk ik niet dat hij zo blij zal zijn als hij hoort dat ik naar het buitenland vlieg haha >>>
Je zal dan op je ticket moeten kijken.
Wat vreemd is: alleen jij mag de lucht in als er ook jouw naam op staat.
Jouw moeder kan alleen jou inchecken, want zij gaat niet vliegen.
Ja dat klopt. Mijn naam staat er ook op, ze zijn alleen geboekt onder mijn moeders naam. Ik denk dus dat ik ook zelf mag/moet inchecken. Ik moest het alleen even zeker weten, i.v.m. haar ziekte. Bedankt voor je antwoord!:wereld:
Let goed op het verschil tussen je boeking en je ticket. Waarschijnlijk staat de boeking (i.v.m. financiële en ouderlijke verantwoordelijkheid) op naam van je moeder. Tickets zijn persoonsgebonden en dus moet op het ticket dezelfde naam staan als het paspoort van de reiziger (jij dus)
Als je e.e.a. zeker wilt weten kan je het beste rechtstreeks contact opnemen met KLM. Informatienummers te vinden via de volgende link:
Bij het inchecken op KLM.nl moet je je ticketnummer invullen. De ticket staat op JOUW naam, anders kun je niet vliegen. Iedere passagier, ongeacht leeftijd, moet een ticket op eigen naam hebben. Datzelfde geldt voor de boarding pass (die krijg je bij het inchecken online of bij de balie op de luchthaven): ook die moet op je eigen naam staan en die moet overeen komen met de naam op je Europese ID-kaart / in je paspoort.
Als je moeders naam als passagier staat aangegeven, heb je een probleem en hebben jullie niet goed geboekt. KLM al gebeld om meer te weten?
Gelukkig staat mijn moeder niet als passagier ingeschreven Althans, ik heb de tickets nog niet. maar bij deelnemers staat mijn naam, dus dat zal wel kloppen! Ik heb KLM nog niet gebeld, ga ik morgen doen. Telefoon vond me niet lief vandaag :slapen: