Vraagje over reisdocumenten

Op 18 augustus ga ik samen met m’n man een weekje op vakantie naar Side (klinkt oud “man” maar zijn allebei 26). We willen graag mijn zusje van 13 meenemen. Zij heeft een eigen paspoort (niet bij ouders of voogd ingeschreven). Kunnen we haar dan zo meenemen? Of geeft het dan problemen aangezien wij niet haar ouders zijn en zij minderjarig is?

Werk zelf bij een touroperator en ben al regelmatig in Turkije geweest maar dit is iets wat ik toch niet weet.

Als zij een eigen paspoort heeft kan ze volgensmij gewoon met jullie mee. Jij bent haar zus en zolang een minderjarige onder begeleiding is zal het verder geen problemen geven. Bel anders voor de zekerheid met het reisbureau waar je gaat boeken dan weet je het zeker

Succes ermee

@Crouch: Je mag je zusje gewoon meenemen hoor! Ze is onder begeleiding van volwassenen, en dat is voldoende!!!

Welke acco ga je in Tr?

Dank je Cynthia :smile: We gaan naar Side Star Park (nou ja, ik heb hem voor mezelf in optie gezet dus mocht je een betere acco weten, ik kan het nog omzetten :biggrin: )

hallo,
ik weet dat je in belgie voor personen onder 18 die niet je kinderen zijn de ouders een officieel dokument op het stadhuis moeten gaan halen,dit wordt dan ingevuld door de ouders en bekrachtigd op het stadhuis.Is dat niet gebeurt mag de minderjarige belgie niet verlaten.dit leid soms tot drama’s op het vliegveld,grootouders die hun kleinkind niet mee mogen nemen en dergelijke.ik weet niet hoe het in nederland is maar als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid naar het stadhuis bellen,geloof dat een minderjarige ook nederland niet mag verlaten zonder bekrachtigd,dokument.wij vertrekken in april met onze dochter en haar vriendin (beiden 16) naar tunesie vanuit Amsterdam en moet voor dat meisje ook een bekrachtigd dokument voorleggen aan de nederlandse douane.anders mag ze niet mee.
groetjes diane

ik weet dat t in belgië inderdaad moeilijker is, maar ik zelf als Nederlandse, nog nooit een probleem gehad, in die zin, normaal gezien mag ik niet met 4 kinderen reizen zonder toestemming van de vader, maar ben toch gegaan,vanuit belgië.Zonder retour ticket, dus zou je toch controle verwachten? Ik zou t voor alle zekerheid navragen, maar t lijkt mij echt geen probleem. En Side Star park is nog altijd aan te bevelen hoor. Side Star hotel ook.
groetjes Carine

Side Star ken ik zelf niet! Ben wel zelf in Art Side geweest, te boeken via HI… Was echt super!! Maar nu ga ik maar een een WOW-tje uitproberen.

x

hoi carine
in belgie mag je als vrouw gerust vertrekken met je eigen kinderen,is dat in nederland niet dan?moet je dan toestemming hebben van hun vader?

IK zit met het probleem dat ik 2 keer getrouwd ben, dus in belgië mijn meisjes naam moet gebruiken, en 2x 2 kinderen weer een andere achternaam gebruiken, dus reizen we met 3 achternamen. Ik woonde in Zeeuwsch-Vlaanderen dus reizen via belgië had mijn voorkeur.
Het reisbureau adviseerde mij om toestemming door de gemeente te laten bevestigen. Heb dit niet gedaan, heb ook geen problemen ondervonden.

groetjes Carine

goh carine heb jij even geluk gehad een vriendin van mijn zus heeft vorig jaar thuis moeten blijven omdat zij haar kleindochter niet mee kreeg naar griekenland.persoonlijk ben ik ook nog nooit gecontroleerd met mijn kinderen niet in Brussel en niet in Amsterdam maar denk dat het verschil maakt als kinderen je aanspreken met mama of ma.persoonlijk zou ik even naar her stadhuis gaan,het kost uiteindelijk niets alleen wat tijd.een gewaarschuwd mens is er twee waard

Zeker, maar nou t mooiste van alles, ik ben ondertussen uitgeschreven uit Nederland, heb Ikamet hier, en ik ben misschien van de zomer van plan om eens op vakantie te gaan in Nederland. Ik woon hier bijna 5 maanden. Wie maakt er zich nog druk om ons, of mijn kinderen.
Ik had toen geen tijd meer, was toch een verhuizing. En ik vind t ook net zo handig om t gewoon even te regelen op t gemeentehuis, zou dat crouching tiger ook gewoon aanraden.

groetjes Carine

hoi carine,
nu ken ik de nederlandse wetgeving niet zo goed maar ik vertrek 3april vanuit Amsterdam met mijn dochter en haar vriendin, ben benieuwd of wij nu gecontroleerd gaan worden.laat het je dan zeker weten hier.
groetjes diane:wink: heb voor alle zekerheid wel document bij, zij is tenslotte een volledig vreemde.

Hoi Diane
Vind ik heel slim van je. Juist omdat ze helemaal geen familie is. Wens je super veel plezier. Hier is het zo zalig. zit al weer helemaal buiten, vannacht was t ook al weer warmer. En april is een mooie tijd.
Ben benieuwd hoe t gegaan is.
groetjes Carine

hoi carine,
nu ben ik nieuwsgierig wil je zeggen dat je in turkije zit,ben je dan mischien in turkije gehuwd en hebben twee van je kinderen een turkse naam?want dan zou ik het heel straf vinden dat je zo het vliegtuig opkon met hen.ben nu heel nieuwsgierig:hihi:

@ Crouching Tiger

Ben zelf afgel okt in Side Star geweest, prachtig hotel, ligt direkt aan het strand, een stukje verderop in de straat van Side Star Park.
Hun tuin met zwembad ligt aan de winkelstraat, vond ik persoonlijk minder.

Ze hebben een gezamelijke website, maar laatst werkte ie (nog) niet…

Dank je wel voor je reactie. Hun website werkt gewoon, die ken ik nl wel http://www.hotelsidestar.com

Hoe is het in dit hotel gesteld qua ligbedjes bij het zwembad en op het strand? Voldoende aanwezig of al vroeg “gereserveerd” door gasten van het hotel?

Hallo Diane,

Om je nieuwschierigheid te bevredigen, nee, alle kindjes hebben een Nederlandse achternaam, ben 2 keer getrouwd met een Nederlander, maar mijn laatste is in Hotel Side Star verwekt, heeft een turkse naam gekregen, en ik kreeg steeds meer zin om Nederland te verlaten. We wonen nu 5 maanden hier en heb zelfs nog geen zin om de vakantie voor van de zomer naar Nederland te boeken. Mijn Nederlandse man is int chauffeur, was bijna nooit thuis, en nu komt hij elke 8 weken 2 weken vakantie bij ons vieren.Super deal!!!

De website kan best even gesloten zijn, want ze zijn side star nu aan t verbouwen. Is tot ongeveer maart gesloten. Maar hotel en park is van zelfde beheerder, dat klopt en je vind t personeel dan ook in beide hotels.
groetjes Carine

hallo carine,
ik ben vaak gewoon te nieuwsgierig,ik merk dat je gelukkig bent ginder en dat is toch het voornaamste.
dus jij kan al lekker in de zon,daar ben ik wel een klein beetje jaloers op maar ja zelf zou ik nooit uit Belgie weg kunnen te sterke band met mijn broer en zus wij hebben alleen elkaar nog.
ik wens je nog veel geluk ginder:slywink:
groetjes diane

Heb het even nagevraagd bij de gemeente. Ze mag dus gewoon mee als ze zichzelf kan legitimeren. Ze moet dus zelf over een ID kaart of paspoort beschikken en mag niet bij iemand op het paspoort staan. Dat is dus geen probleem want paspoort heeft ze :slight_smile: