wij gaan binnenkort een nieuw plekje op de aardbol verkennen en
wie o wie heeft er leuke tips voor betaalbare overnachtingen in marokko?
we zoeken een sprookjesachtige riad in fez en marrakech en verder nog leuke tips voor een bed onderweg van fez naar marrakech via merzouga, todrakloof, dadeskloof en ouarzazate en allerlei plekjes in de anti-atlas (tafraoute, tarouddant, sidi ifni, taza, …)
alvast erg bedankt!
veel grtjs, Janine & Matthijs :dag:
Hallo Janine,
Ik kan je mijn schoonfamilie aanbevelen. Zij wonen aan de route naar de Gorges Du Todra Tinerhir. Zij verhuren kamers incl. Ontbijt en avondmaaltijd voor 12,50 per persoon. Je verblijft dan in een Berber familie, met veel gezelligheid. 00212-667168222 dit is het nummer van Jamil. Dit is het uitzicht vanaf ons huis.
Welke taal of talen spreekt je schoonfamilie?
En is er warm water/stroom?
En in welk plaatsje exact woont je schoonfamilie?
Foto ziet er schitterend uit …
Hallo,
Bij mijn schoonouders spreken ze Berber Arabisch Frans en Engels, en een klein beetje Nederlands, Jamil verstaat al aardig wat!(ik ben namelijks Nederlandse)
Ze hebben stromend warm water, tevens kun je gewoon met 220 volt stroom terecht voor telefoon laptop enz. En als je wilt, nemen de dochters je(of voor je partner de heren) graag mee voor een Hamam behandeling in de locale traditionele Hamam, in Tinerhir stad.
Het huis ligt aan de weg richting de Todra kloof, in het dorpje Taourirte. Zo´n 2 km vanaf de afslag Gorge du Todra, aan de rechterkant bij het bord,(PAS OP OVERSTEKENDE DROMEDARIS)deze zijn van mijn zwager! Je kunt voor al je vragen over wandelingen tips voor merzouga enz. bij Jamil terecht.( Hij is mijn echtgenoot, ik ben helaas even in Nederland)o33 8887904
Groetjes Khadija
Uit ervaring kan ik je een hele fijne Gite aanraden in Amellago.
Dit is bij een zeer gastvrije Berberse familie.
Améllago ligt in het zuiden van de Hoge Atlas, in de provincie Errachidia, in de nabijheid van de plaatsen Rich, Goumima, Tinghir en Imichil.
Dit is een oase van rust, maar tegelijkertijd kun je hier hele mooie (berg)wandelingen maken.
De keuken van de gite is heerlijk. Verse, traditionele Marokkaanse maaltijden.
Op de volgende websites vind je meer informatie en foto’s.