Op 28/10/2013 zouden wij met baobab.nl vertrekken naar Myanmar. Wij boekten het landarrangement . Vluchten hebben we geboekt via een andere weg . Gisteren bericht gekregen dat al de reizen van baobad.nl werden geannuleerd wegens een faillissement . We hebben al naar andere maatschappijen gekeken maar geen enkele komt overeen met onze vluchtgegevens . Of we regelen alles zelf of we moeten ook de ticketten annuleren (geen terugbetaling mogelijk - zit niet in de annulatie verzekering) . Maar (en nu krijgen we het) wij hebben dit nog nooit zelf georganiseerd en zouden graag zoveel mogelijk tips ontvangen . We willen echt vertrekken .
Koop een Lonely Planet. Daar staan tips in voor plekken waar je kan overnachten, hoe je vervoer kan regelen en zelfs zogenaamde ‘suggested ittenaries’, dus inspiratie wat je kan zien in een bepaalde tijd. Je kan natuurlijk ook de route van Baobab gebruiken, maar omdat die met eigen vervoer reizen en jullie nu niet reis je waarschijnlijk langzamer.
Als je met een auto met chauffeur wilt reizen, dan zou ik je hotel in de plaats van aankomst even een mailtje sturen. Zij kunnen je beslist helpen. Ik heb zelf met het OV gereisd, dus ik kan je geen gids of chaufeur aanbevelen.
Tips voor hotels en tours kun je trouwens ook lezen op tripadvisor.com
Wij vertrekken ook 28 oktober naar Myanmar. Wij hebben alle accomodatie alvast op voorhand zelf geboekt. Sommige gereserveerd via mail, sommige via agoda.com. Zoals hierboven al gezegd, pak er een reisgids bij! Maak een planning, reserveer de hotels en boek de bus/trein tickets daar ter plaatse! Als je nog vragen hebt…
Hoi,
Zeker als je op de gebaande wegen blijft (Yangon, Inle Lake, Bagan, Manadalay) is Myanmar makkelijk zelf te regelen. Vanzelfsprekend zal je bij een georganiseerde reis meer kunnen zien in minder tijd, maar een voordeel van zelf regelen, is dat je zelf je dagindeling kan maken en het is ook nog eens goedkoper.
Hotels kan je inderdaad makkelijk via www.agoda.nl van te voren boeken. Ze hebben ook een handige app voor je smartphone, hiermee kan je ook sorteren op prijs en een voorselectie maken. Kijk goed naar het beoordelingscijfer, de recenties van andere reizigers en de precieze locatie (niet te ver buiten de stad).
Verder kan de receptie van je hotel je met heel veel regelzaken helpen. Vraag bij aankomst meteen naar de mogelijkheden om door te reizen naar je volgende bestemming. Ze weten niet alleen de prijzen en tijden van alle opties (bus, trein, taxi, boot, vliegtuig) maar kunnen ook tickets voor je boeken tegen geen of weinig commissie. Ze zijn zeer gevoelig voor een glimlach of een compliment, dus geef die regelmatig en ze zullen je heel veel tijd en moeite kunnen besparen.
Zie voor geldzaken een eerder bericht van mij.
De Lonely Planet is vaak achterhaald, wikitravel (Engelse versie) is meer up-to-date over prijzen, hotels en restaurants.
En vergeet natuurlijk niet je visum vooraf te regelen!