Beste Allen,
Wij zijn van plan om eind januari/begin februari naar Myanmar te gaan.
We krijgen wisselende informatie over het boeken van een guesthouse/ hotel o.i.d.
Wij zoeken een eenvoudige accommodatie waarbij de voorkeur voor eigen sanitaire voorzieningen erg belangrijk is.
Het liefst reizen wij zonder boekingen vooraf, en daar zit juist onze vraag.
Hoe is het aanbod van accomodatie in deze periode?
Is het mogelijk om op de bonnefooi naar Myanmar te gaan?
Wij zijn in december - drukke periode en ook nog SEA Games dat jaar- geweest en hadden op aanraden bijna alles geboekt. Zijn reizigers tegengekomen die niets geboekt hadden. Je moet dan wat langer zoeken en de goedkopere ‘hostels’ die goed beoordeeld worden, zullen niet meet vrij zijn maar je kunt echt wel ergens terecht. Wil je echter zeker zijn van een leuke en niet al te dure slaapplek dan kun je beter wel reserveren van te voren. Anders heb je kans dat er enkel nog plek is in een duur hotel of dat je lang moet zoeken (ook niet leuk). Check agoda.com daar staan veel leuke hostels/hotels op. Sommige kun je reserveren en gratis annuleren. Dat is wellicht ook nog een optie? Of gewoon via agoda een dag of twee van te voren boeken, dat doen ook vrij wel mensen volgens mij.
Veel plezier! Myanmar is een prachtig land en de bevolking is ongelofelijk vriendelijk!
Ik heb het plan begin januari te gaan, maar twijfel nog, vanwege de berichten dat je overal kans loopt een poot uitgedraaid te worden. en ik wil ook niets boeken.Voor de zekerheid een tent mee? Ik wil de hotspots mijden, maar zijn er dan wel kamers te huur? Kunnen Birmezen dat zomaar doen of moeten ze dan een dure vergunning hebben? Yangon viel mij zo tegen, de goedkope mochten geen buitenlanders herbergen.en een slaapzaal lijkt me een ramp.
Wij zijn december en januari 2014 geweest. Wij hadden niets van tevoren vast gelegd. We konden zelfs tijdens de feestdagen nog goede hotels krijgen.
Wij gaan altijd pas opzoek als we eten wanneer weer naar een andere plaats gaan, dat is 1 of hooguit 2 dagen van te voren. Vrij zijn staat bij ons hoog in het vaandel tijdens reizen.