Zoals vele voor mij, heb ook ik een reis naar de Westkust van Amerika ingedachte, waarover ik graag advies zou willen hebben.
Wij willen eind augustus of begin september vertrekken en dit is de reis die we willen gaan maken.
Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: Yosemite Park (Mariposa)
Dag 5: Yosemite Park (Mammoth Lakes via Tioga Pass)
Dag 6: Death Valley
Dag 7: Las Vegas verblijf in hotel Belagio/Mirage
Dag 8: Bryce Canyon
Dag 9: Capitol Reef National Park
Dag 10: Monument Valley
Dag 11: Grand Canyon (South Rim)
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Sedona
Dag 14: Palm Springs (Joshua Tree National Park)
Dag 15: Santa Barbera of Malibu
Dag: 16 Los Angeles
Dag: 17 Los Angeles
Dag: 18 vertrek Los Angeles
We zouden nog 2 dagen langer kunnen gaan, en dan twijfelen we tussen een overnachting in Zion National Park of Page.
Wie o wie heeft er tips voor ons, want er is zo veel te zien, dat het niet allemaal gaat passen in onze reis!
Er is inderdaad echt onwijs veel te zien. Jij hebt een aantal plekken op je lijstje staan waar ik niet geweest ben dus weet ik niet of mijn idee beter is. Maar deze route zou mijn ideale route zijn gebaseerd op onze planning, hoe we uiteindelijk zijn gereden en wt ik dan nog zou veranderen. Wij zijn met een camper geweest. Echt ontzettend gaaf.
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Camper ophalen en naar Carmel/ Monterey
Pismo Beach of vergelijkbaar
Los Angeles (NIET Dockweiler)
Los Angeles (NIET Dockweiler)
Needels
Grand Canyon (Mather Campground)
Grand Canyon (Mather Campground)
Page, Wahweap Campground
Page, Wahweap Campground (zeker naar Antelope Canyon gaan!)
Bryce Sunset Campground (in het bos)
Zion
Zion en dan vooral de Narrows wandeling maken
Las Vegas neem een hotel ipv de KOA camping
Lone Pine, RV park Boulder Creek
Yosemite Tuolumne Meadows
Yosemite Upper Pines
Yosemite Upper Pines
Yosemite Wawona
San Francisco of in ieder geval dicht in de buurt van SF
Ik moet hier toch even op reageren, want ik zie heel groot “Niet Dockweiler” staan. Nu, wij hebben daar vorige maand 3 nachten gestaan, en ik vind het voor een bezoek aan LA, wel een ideale camping. Campings zijn duur langs de kust, en ook nog eens dungezaaid. Ja, het achterland is niet mooi, maar daarentegen sta je wel aan het strand. En even aan het strand zitten en de dolfijnen voorbij zien zwemmen is ook wat waard. Verder kun je op 800 meter afstand fietsen huren, voor weinig. Wat is nu leuker om juist daar (Santa Monica, Venice Beach) de fiets te nemen, het strand en de plaatsen te verkennen. De camper kun je verder lekker laten staan.
Wij zijn enorm afgeknapt op het sanitair waar de schimmel op de muren en de douchegordijnen zat. Bovendien waren we echt overdonderd door de ontzettend onvriendelijke manier waarop we 's morgens te woord werden gestaan door de dame van de camping die 100% onwillig was om ons te helpen aan wat informatie. Gewoon simpele vragen over openbaar vervoer of hoe we ergens konden komen werden beantwoord met. “Dat had ze nog nooit hoeven doen” en “daar heb ik nog nooit van gehoord”
Maar ja, ik gaf ook alleen míin ideale route. Die energiecentrale op de achtergrond of de vliegtuigen die over je heen vliegen waren voor ons echt geen probleem.
Twee jaar later en hier zijn we weer. De plannen waren om verscheidene redenen in de koelkast geraakt maar nu gaan we dus effectief de reis ondernemen. Afgelopen weken ons opnieuw wat gepuzzeld aan planningen met deze twee voorstellen als resultaat.
Vertrek is gepland begin of medio mei 2015. Bij beide scenario’s gaan we ervan uit dat de Tioga Pass nog niet open zal zijn (al hopen we van wel). Vooral in scenario 2 zorgt dat voor een fikse rit vanuit Yosemite maar dat ene dagje auto (met overnachting in Death Valley) staat ons wel toe om Death Valley zowel 's avonds als 's morgens te zien.