15 december vertrekken mijn vriend en ik naar Azie. We vliegen op Bangkok, 18 december vliegen we door naar Hanoi om te beginnen aan onze 3 weekse trip door Vietnam. :zon02:
Wij zijn geen backpackers, maar toch willen we graag eens meemaken waar iedereen het over heeft. We hebben de eerste dag in Hanoi een AirBnB geboekt, de rest van onze reis ligt nog niet vast.
We hebben de afgelopen tijd de volgende highlights opgeschreven:
• Hanoi
• Ha Long Bay
• Sa Pa
• Hue
• Hoi An
• Nha trang
• Dalat
• Ho Chi Minh City
Na het bezoeken van een aantal van deze plekken willen we nog een kleine 7 dagen uitrusten op een eiland als Phu Quoc. We zitten 21 dagen in Vietnam, van 18 december tot 7 januari. Het weer heeft grote invloed waar wij heen willen. Daarom hebben we bijvoorbeeld Sa Pa al min of meer uit het lijstje gehaald.
We vragen ons af of we bijvoorbeeld Dalat moeten toevoegen aan het reisschema, of dat we langer moeten verblijven of Phu Quoc.
Ons voorlopige reisschema ziet er zo uit:
18. Hanoi
19. Hanoi
20. Hanoi
a. Met de bus naar:
21. Ha Long Bay
22. Ha Long Bay
a. Met de nachttrein naar:
23. Hue
24. Hue
a. Met de trein naar:
25. Danang gelijk door naar: Hoi An
26. Hoi An
27. Hoi An
a. Met de trein naar Nha Trang
28. Nha Trang
29. Nha Trang
a. Met de trein naar Ho Chi Minh Stad
30. Ho Chi Minh City
31. Ho Chi Minh City
- Ho Chi Minh City
a. Bus/Boot naar Phu Quoc - Phu Quoc
- Phu Quoc
- Phu Quoc
- Phu Quoc
- Phu Quoc
- Phu Quoc
a. Terug naar Ho Chi Mingh Stad > Bangkok - Huis!
Concrete vragen:
Wat vinden jullie van dit schema? Is het haalbaar?
Kan Phu Quoc een soort van vervanger zijn voor Dalat? (Ik wil graag Natuurbeleving/Jungle/wandelen/Vogels/Apen/etc)
Zijn we plekken vergeten waar we echt heen moeten?
Zou je de reis liever anders willen indelen? (Voornamelijk qua Ho Chi Minh City – Phu Quoc (misschien wisselen?))
Is het verstandig om kerst + oud en nieuw ergens te vieren waar leuk is?
Alvast bedankt voor de reacties! We hebben al heeel veel aan dit forum gehad!
:chin: