Drie weken Thailand on my own!

Ben al een aantal dagen veeeel aan het lezen over Thailand en ben super enthousiast geworden!! Omdat ik nog drie weken vrij heb waar ik nog geen invulling aan had heb ik mezelf al (bijna) overtuigd om deze drie weken in Thailand alleen rond te gaan reizen (vanaf 22 juni). Kan via mijn werk goedkoop vliegen dus dat scheelt alvast.

Omdat het op korte termijn is ben ik ook sterk in twijfel of ik via een organisatie als Thailand online zal boeken, maar ben inmiddels toch vrijwel zeker om misschien een enkele bouwsteen te boeken of alles zelf ter plekke te regelen. Ik wil wel van tevoren een globaal plan hebben om sowieso een aantal plekken te zien en te weten wat handig is kwa reizen.

Ik zal morgen of overmorgen mijn eerste plan opstellen en met jullie delen. Dan ontvang ik graag tips van de ervaren Thailand reizigers hier!

Mochten er nou nog meer mensen in deze periode reizen hoor ik dat ook graag.

Groeten,

Daan

Thailand is een van de makkelijkst te bereizen landen met een prima openbaar vervoers netwerk en overal voldoende guesthouses/hotels/homestays je hoeft vooraf dus weinig tot niets te organiseren, uiteraard kan je dit wel doen als dit je een fijn gevoel geeft, zelf heb ik jaren lang alleen door thailand gereisd en boekte dan alleen een ticket en slaapplaats voor de eerste nacht.
Als je van plan bent om 3 weken te gaan rondreizen neem dan vooral niet te veel spullen mee, hier is alles te koop tegen vele betere prijzen als in Nederland/Belgie en je kan op elke straat hoek je kleding laten wassen voor ongeveer 1,5 euro per kilo en dit is dan de volgende dag klaar, expres kan ook kost ongeveer het dubbele en is dan enkele uren later al klaar

kan helemaal beamen wat Dirk zegt. Daan ik heb 6 weken rondgereisd, in het begin wat vastgelegd, maar verder gaat het vanzelf, als je de persoon bent voor losjes reizen.Thailand is een geschikt land om alleen te reizen, wil je contact met medereizigers zoek dan iets meer toeritische plaatsen op. Ik was o.a in een stad laag in het zuiden waar bijna geen, welgeteld 3 toeristen waren, dan heb je het mogelijk gezien na enkele dagen. En inderdaad niet teveel bagage mee, niet nodig en hoop gesjouw, rugzak vond ik te warm dus had toch een grote koffer op wieltjes mee, kan ook, maar dan kleiner:foto:.

En als je dan toch van plan bent om iets online te boeken, doe het dan niet bij Thailand online, maar bij mij :wink: ! Dichter bij de bron zonder extra tussenschakel, dus lagere marge (= betere prijs) :smiley:

Thanks voor de reacties! Ik zie dat veel mensen een reisschema maken, dat lijkt me wel handig om van tevoren een globale opzet te maken waar ik heen wil. Maar dan zie ik uiteindelijk wel wat ik daar ter plekke ga doen en hoe lang ik er wil blijven. Ook voor het regelen van een hotel/onderdak is altijd genoeg ter plekke te regelen? Ik heb een lichte neiging om misschien van tevoren het eerste weekje al enigszins te regelen lekker relaxed. Maar toch is de uitdaging/avontuur ook weer groter om gewoon alleen een ticket en hotel voor eerste dag(en) te regelen.

Bedankt voor de tip Krung Thep! Is het ook mogelijk om dingen te boeken als ik daar ben bij jou of is het dan handiger om gewoon via een lokale organisatie die je tegenkomt iets te boeken? Zijn die nog goedkoper? :wink:

Net mijn aanvraag voor vliegticket gedaan, dus hoop dat ik daar snel iets over hoor en dat het mogelijk is!

Ik krijg vast nog veel vragen komende twee weken en zal veel hier op het forum wel uitvinden, maar jullie horen zeker nog van me! :wereld:

Wij maken altijd een heeeel “grove” schets wat we gaan doen en moet zeggen het loopt altijd anders.
Zoek uit welke streek je wil zien , en dan maar rondtuffen het is daar prachtig.

ik wil volgend jaar in feb. naar patong gaan .Heeft iemand een adresje waar ik onder € 500. een maand kan vertoeven. Alvast bedankt

Ticket bevestigd, vertrek 23 juni. Nu kan de voorpret echt beginnen!

Nou nog een prettige vakantie toegewenst,Srekked!

Er zullen nog meer vragen volgen maar deze even tussendoor. Wat betreft het weer als ik richting het zuiden ga is er dan nog een voordeel om aan de kant van Phuket te gaan of juist Ko Samui. Nog aanbevelingen welke kant als individuele backpacker aan te raden is?

Heel veel plezier!