Drie weken in Australië

Thanks,
maar onze vlucht land in Sydney en vertrekt in Cairns
Dus kiezen is wat lastiger.

ik weet dat het veel is maar ik wil toch zoveel mogelijk zien in 3 weken.
Snap je?

Ik snap het, natuurlijk snap ik het! :wink:

Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen is een binnenlandse vlucht van Bundaberg naar Cairns bijvoorbeeld, of van Sydney (eerst een paar dagen Sydney doen hoor) naar Brisbane. Met een goedkope maatschappij kan dat heel makkelijk. Wij vlogen met Virgin Blue van Brisbane naar Sydney (en reden vervolgens met een camper terug) en dat was prima zelf te regelen via internet.

Hoedanook: heel veel plezier daar. Want het is een fantastisch land.
:wereld:

@Suzanne:
Ik neem aan dat je 3 volle weken voor je reis hebt, dus zonder de vluchten. Met minimaal 3 dagen Sydney, 1 dag BM en 4 dagen in Cairns eo blijven er dus nog 13 dagen over tussen Sydney en Cairns. De direkte route is 2700 kms maar in de praktijk met de sidetrips, tel er nog maar een hoop bij. Ik zou zeker stoppen in Byron Bay. Als je er gevoelig voor bent heeft de Gold Coast ook veel vertier. Brisbane is aardig voor een dag of langer. Neem de City Cat over Brisbane River en bezoek South Bank. Ik zou zeker Fraser Island niet willen overslaan en je kan ook een whale watch cruise vanaf Hervey Bay maken (alleen in het seizoen). De rit van Rockhampton naar Townsville is minder interessant en ik ben bang dat je geen tijd voor de Whitsundays zal hebben. Townsville is een aardige stad met een fraai aquarium en tussen Townsville en Cairns is Mission Beach een must imo. We vonden Australia Zoo ten noorden van Brisbane ook de moeite waard.
yeehaw

1 like

@Dondersteen
Als ik het goed begrijp wil je in 2 weken van Adelaide naar Sydney. Maar niet naar KI. Dat is jammer want daar is heel wat te zien maar neemt veel tijd idd. We hebben er 4 dagen gezeten en dat was eigenlijk nog niet lang genoeg. Ten zuiden van Ade heb je het prachtige Fleurieu Peninsula met het wijngebied rond Mc Laren Vale. Zeker de moeite waard. In Ade zelf zijn talloze musea en Rundle Mall als dat je hobby is. Persoonlijk ben ik onder de indruk van het Cricketstadion (Adelaide Oval) in Ade. Die sport heb ik korte tijd beoefend. Ten oosten van Adelaide is Hahndorf maar we waren niet onder de indruk. We wonen al dicht genoeg bij Duitsland. Ik zou zeker ook Glenelg bezoeken. Er gaat een tram naar toe. Mooie stranden en een prettige plek. Je hebt ook nog Henley beach, een stuk rustiger met restaurants ed. Alweer prachtige stranden.
Tussen Ade en Melbourne wil je natuurlijk GOR rijden. Neem hier de tijd voor. Zeker een volle dag tussen Port Campbell en Lorne. Van Adelaide kan je langs de kust rijden langs Coorong NP (geen zout maar algen!) Robe is een schattig plaatsje. Bij Mt gambier kan je het blauwe meer zien. Bij Naracoorte zijn de caves. Wij hebben die bezocht maar ze lijken nogal op veel andere caves. Een caves liefhebber zal hier geen boodschap aan hebben. Na Naracoorte kan je naar de Grampians. Een vogel paradijs en zeer de moeite waard. Ik zou daar zeker 2 nachten blijven. Van de Grampians kan je naar Warrnambool en dan verder langs GOR naar Melbourne. Als je verder langs de kust wil (via Eden) moet je toch zeker op nog zo’n 4-5 dagen rekenen als je iets van de prachtige kust (vooral ten noorden van Eden) wil zien. Je moet van Princes hw af en de binnenwegen nemen. Als je meer van die route wil weten laat dan maar horen.
Een andere mogelijkheid is om van Bairnsdale Great Alpine hw te nemen. Dit neemt een hoop tijd maar is wel een prachtige weg. Het plaatsje Beechworth en ook Bright zijn de moeite waard. Je kan daarna via Mt Kosciuszko en Tredbo naar Canberra rijden en dan door naar Sydney. Ik hoef je niet te vertellen dat 2 weken erg kort is om dit allemaal te doen. Als je je route bepaald hebt kan ik nog wel meer details geven bv voor Ballarat en omgeving. Alweer een prachtig stuk natuur ten noorden van Melbourne met Hepburn Springs etc. en Mt Macedon.
Yeehaw

1 like

Yeehaw, dankjewel! Ik ga al je tips op de iPod zetten en neem ze mee op reis.

Om heel eerlijk te zijn kunnen we nog steeds niet kiezen tussen ‘langs de kust’ of ‘door de bergen’. Er lijkt zich een lichte voorkeur voor de kustroute te ontwikkelen, dat wel.

Over Canberra hoor/lees ik veel verschillende berichten. De een zegt dat je het toch wel gezien moet hebben, de ander zegt van niet, saai, overslaan. Ook dat is nog een twijfelpunt. En wat ik eventueel ook zou willen is via Bathurst door de Blue Mountains naar Sydney (dan zou Canberra wel weer logisch zijn natuurlijk) want in Bathurst stond het interneringskamp waar mijn familie destijds hun leven in Oz begonnen is (in de jaren vijftig) het zou mooi zijn daar een bezoek aan te brengen. Het kamp is er niet meer maar wel een museum(pje) heb ik begrepen. Maar ook dat zouden we op het laatst kunnen doen, helemaal langs de kust en dan nog even een stukje binnenland. We waren al eerder in Katoomba en Lithgow en vonden het er prachtig dus dat is ook een mooi stuk route.

Kortom: we twijfelen nog erg maar vinden het ook wel leuk om ter plekke nog wat te kunnen kiezen. Ook dat is vakantie tenslotte.

Maar: tips voor het langs-de-kust-stuk Melbourne - Sydney zijn dus ook zeker welkom!

Wij zijn niet echt museum bezoekers maar er zijn een paar die je echt niet mag missen zoals het National Museum of Australia in Canberra. Wij hebben enkele dagen in Canberra doorgebracht en onder andere dit museum, het Questacon en de house of Parliament bezocht. Canberra is een kunstmatige stad en je raakt genmakkelijk de weg kwijt want de wegen zijn in circels gebouwd. Dat museum is een must. Zal je nog twee andere geven in New Zealand. In Auckland het Auckland War and Memorial Museum op de heuvel en in Wellington het Te Papa Museum. deze mag je echt ook niet missen.
Bathurst zal wel een omweg zijn maar een goede reden om daar naar toe te gaan denk ik. Bij Lithgow in de heuvels weet ik nog wel een fantastisch hotel…

1 like

Lees even onze blog dan heb je enig idee wat je wilt en laat je niet gek maken, drie weken is zeker niet te kort maar geniet van het land en rijd niet teveel.
www.brenenmar.blospot.com