Omdat Gambia een islamitische land is een vraag mbt. de dress code.
Wat wordt in Gambia als fatsoenlijk aanvaard van een toerist? ( zonder dat dit leid tot lastig vallen.
Ervaring in Bali staat haaks op de ervaring in Egypte waar ik me een Djellaba het prettigst voelde en daardoor meer contact met en respect van de plaatselijke bevolking kreeg.
Worden blote knieën,pantalon, schouders en decolleté op straat geaccepteerd?
Ja hoor, dat wordt geaccepteerd. Nog nooit iemand ontmoet die daar moeilijk over deed en dan verblijf ik ook nog lokaal.
In de toeristische gebieden zal niemand er raar van opkijken, maar ik denk dat dat meer met de inkomsten te maken heeft dan met hetgeen moslims acceptabele kleding vinden. Ik heb me als alleen reizende vrouw met een kind een stuk meer gerespecteerd gevoeld met luchtige losse kleding die de ellebogen en de knieen bedekte. Het maakte dat we een heel ander contact met de bevolking kregen dan de gemiddelde toerist, zoals ik al in het bptje schreef.
Je geeft aan dat je je in Egypte in een Djellaba het prettigst voelde en daardoor meer contact met en respect van de plaatselijke bevolking kreeg. Het zit er dik in dat jij het dan in Gambia op dezelfde manier zult ervaren
Officieel bestaat het ergens wel in The Gambia. Topless zonnen mag namelijk ook niet en iedereen doet het
Dag Nunu en Edwin,
Wat toeristen doen is niet altijd zoals het past bij de omgeving.
Ik ben het met NuNu eens en pas me , uit respect voor de cultuur , graag aan.
Wij zijn te gast…niet andersom.
Fijn dat jullie me oprecht informeren.
Warme groet,
Wicky
Touristen dragen van alles, geen probleem, maar zelf houd ik rekening met de cultuur en kleed me fatsoenlijk.
Ik heb een Gambianse jurk laten maken en kreeg enorm veel complimenten op straat en in mijn vriendenkring.
De dresscode is relatief. Op het strand zie je hoe langer hoe meer topless. Als wij er proberen avonds netjes bij te lopen, zie je Gambiaanse “dames” met zwaar uitpuilende bosten en super korte rokjes. Ook “toebabs” zien er soms niet uit hoor. Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken.