Drakensbergen, Swaziland of Mozambique?

Hoi allemaal,

Ik ga van april tot juni voor een stage naar Pretoria. In die periode heb ik een aantal dagen (15-05 tot 21-05) tijd om een korte trip te maken. Ik heb een aantal bestemmingen in gedachten, maar ik weet niet welke ik wil kiezen. De opties voor mij zijn: De Drakensbergen, Swaziland of Mozambique. Naar het Krugerpark ga ik sowieso al, dus daar hoef ik niet meer naartoe.
Heeft iemand ervaringen met een van de drie bestemmingen? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Drakensbergen. Ik zou graag wat advies willen.

Groetjes, Jurjen

Wil je gaan vliegen of wil je met de bus?

Mozambique is zeker mooi, maar niet echt snel bereikbaar over land vanuit Pretoria. De mooie stranden bij Vilanculos op zo’n 3 dagen reizen. Je moet al weer omdraaien eer je er bent. Vliegen kan natuurlijk, maar is meteen duurder.

Drakensberg heb ik niet bezocht, maar Swaziland vond ik heel mooi. De verschillende NP, welke toch weer heel anders zijn dan Kruger. In Milwana kun je bv fietsen tussen de zebra’s, en je kan er paardrijden. Ook is het mogelijk om zonder gids korte wandelingen te maken. Je kan er white water raften en caven. Wandelend op zoek naar neushoorns. Ik vond Swaziland echt een prachtig landje!