Drakensbergen of Hluhluwe

Beste lezer,

Vanwege het reisschema van onze reis door Zuid-Afrika zijn we helaas genoodzaakt een keuze te maken:tear:. Namelijk tussen: 2 nachten in de Drakensbergen, of 2 nachten in Hluhluwepark.

Voor wat betreft de safari’s gaan we ook al naar Krugerpark en Addopark, maar we horen hele goede berichten over Hluhluwepark. Dus eigenlijk willen we die niet overslaan. Aan de andere kant is het wel weer een safari, terwijl de Drakensbergen weer een heel andere ervaring is.

Wie o wie kan ons helpen bij de moeilijke keuze?

Is er overigens iemand die ervaring heeft met Rocktailbay in de noordelijke Wetlands?

Groet,
Bart

Als ik mocht kiezen dan zou ik Addo overslaan en in plaats daarvan Hluhluwe en Drakensbergen bezoeken.
Kun of wil je Addo niet schrappen uit je programma dan is het maar net waar je interesses liggen. Dus gaat je voorkeur uit naar wildspotten dan wordt het Hluhluwe en ga je liever voor het landschap dan wordt het Drakensbergen. Ik denk dat alleen jij die keuze kunt maken. Het is i.i.g. beide absoluut de moeite waard om te bezoeken.

Wij zijn vorig jaar geweest, in Kruger, Hluhluwe en de Drakensbergen. Het is natuurlijk altijd heel persoonlijk, maar wij vonden Kruger mooier dan Hluhluwe omdat het minder dicht begroeid is en je daardoor veel meer wild ziet. Toen we van de Drakensbergen weer richting Johannesburg reden, hadden we al een beetje heimwee naar het wildspotten, maar toch zou ik opnieuw voor de Drakensbergen kiezen, het maakt de vakantie afwisselender en daardoor naar mijn idee completer.
En ik hoor juist weer hele enthousiaste verhalen over Addo (zijn wij niet geweest).

Helemaal met Manfred eens: indien je tijd beperkt is zou ik ook Addo als eerste skippen. Misschien moeilijk aan de buitenwereld uit te leggen maar ik verkies Hluhluwe boven Kruger. Dus mijn advies: Hluhluwe en Drakensberg!
Hoe ziet de rest van de reis eruit ? Indien je tijd beperkt is zou je het rondje: Kruger, Hluhluwe, Drakensberg kunnen doen. En volgend jaar het zuiden: kaapstad, garden route, wijnroute, addo.

groeten
Erwin

Doordat we al een binnenlandse vlucht hebben geboekt kunnen we Addo niet verwisselen voor Hluhluwe. Bovendien hoor ik daar net als KoeriO ook goede berichten over.

Ik denk dat we inderdaad maar de keuze moeten maken tussen Wildspotten, of natuur.

Weet iemand of het verstandig is om dit op het allerlaatst (ter plekke) te beslissen? Of kunnen Hluhluwe en Drakensbergen dan al volgeboekt zijn?

Thnx!

Dit ligt er denk een beetje aan wanneer je gaat. September en oktober zijn echte hoogzeizoenen. Hluhluwe kan je wel in, maar de echte game lodges (bv insinkwe of ezulwini) zullen dan wrsl vol zitten. Daarintegen zijn er zoveel andere guesthouses, hotels etc dat er vrij makkelijk wat anders gevonden kan worden. Zelfde geldt voor Drakensbergen.
Is het geen optie om 1 dag wildpark in te gaan en 1 dag drakensbergen ?
Hluhluwe is niet heel erg groot, maar zeker de moeite waard. Het is vrij bergzaam en inderdaad erg groen, dus totaal anders als een addo en kruger. Maar Drakensbergen zijn ook erg mooi.

Hluhluwe is mijn favoriete park in ZA.
Maar wanneer je al de andere parken hebt gedaan zou ik toch gaan voor wat variatie en de drakensbergen kiezen.
De accomodaties liggen daar niet echt naast elkaar dus ik zou in iedergeval iets boeken vlak voordat je die kant op gaat. Is een beetje zonde als je veel tijd kwijt bent met het zoeken naar accomocatie.
Ik weet niet wat voor type accomodatie jullie zoeken maar Inkosane
is een leuk backpackershostel met privekamer en dormkamers. Heel ruim opgezet met hele grote tuin en spectaculair uitzicht.

groetjes Rudi

Ticket veranderen en gewoon lekker naar alle parken gaan. Als het een binnenlandse vlucht is zullen de kosten niet te hoog zijn.