Drakensberg en Lesotho

(origineel bericht op be-more.nl)

Drakensberg en Lesotho

Dumela!! (hallo in lesotho)

Dit weekend ben ik met nog 3 andere naar de Drakensberg en Lesotho geweest. Dat was echt ontzettend gaaf zeg! Zulke mooie uitzichten gezien. We hadden ontzettend geluk met het weer, en konden daarom heel veel mooie bergen en toppen zien. Het was net of we in een film zaten.
Samen met een guide zijn we in een jeep door de drakensbergen naar lesotho gereden. Dat was een onwijs hobbelige weg, want asfalt kennen ze niet in lesotho. Dus we gingen alle kanten op in de auto, en moesten ontzettend stijle wegen op en af dus dat was een hele belevenis.

Lesotho is een apart land midden in Zuid-Afrika. We moesten dus ook ons paspoort laten zien, dus heb weer een nieuw stempeltje erbij :slight_smile:
Daar aangekomen, stonden er overal van die ronde hutjes met rieten daken. Daar slapen vaak hele traditionele families met elkaar in een klein huisje op de grond. Ook zagen we heel veel shephards die op hun paard of ezel door de bergen de geiten of schapen naar een andere plek brachten. Dat was ook echt zn gaaf gezicht.
Na een tijd rijden kwamen we aan bij nummer 10, de familie waar de die nacht zouden overnachten. Hele lieve, gastvrije mensen. Zij hadden net zn huisje als ik hierboven beschreef maar gelukkig hadden wij wel gewoon een bed om in te slapen. Alleen de wc dat was echt een belevenis…Dat is gewoon een hokje ergens buiten met een gat in de grond waar je dan lekker kon gaan zitten…haha

Savonds gingen we naar een ander dorpje waar alle vrouwen zich hadden verzameld en voor ons gingen dansen. Later bij het kampvuur hebben wij ook met hen meegedanst. Heel leuk om te doen. De volgende ochtend vroeg opstaan en toen gingen we 2uur lang op een echte lesotho pony de bergen in. Wooh dat was zo ontzettend leuk. Echt over rotsen en stijle hellingen, waar wij het soms in ons broek deden liepen die paarden heel relaxt door. Zulke mooie uitzichten gezien!
Daarna ook nog bij een traditionele healer geweest. Zij zou voornamelijk mensen met tubecolose beter kunnen maken. Maar ze kan ook de toekomst voorspellen dus dat hebben we natuurlijk ook gedaan.
Bij mij vertelde ze dat ik gezond ben, een goede baan vind en daarna misschien wel voor me zelf ga beginnen. Ook krijg ik 3 kinderen en ga ik trouwen, maar niet in Nederland. Waar dan wel kon ze niet zien…haha Duss Mario…:wink:

TOen na een hele lange terugrit bijna aangekomen bij de backpackers toen Robin en ik dachten dat we het hoorde onweren. Wij nog even met ons hoofd uit het raam om te kijken of we het wel goed hoorde. Vroeg onze guide of we eens naar de banden wilde kijken, bleek de band lek te zijn…haha
En er begonnen hele donkere wolken te komen dus we moesten opschieten, het weer veranders namelijk heel snel in de bergen. Wij met 5 vrouwen aan die banden hannesen, toen ik ineens iets wits uit de lucht zag vallen. Dus ik ging even kijken, was het een ijsballetje. Hmm das raar dacht ik…
De lucht begon steeds donkerder en donkerder te worden tot er gelukkig een andere jeep kwam om ons te helpen. Dit was er nog geen 2 minuten toen het echt onwijs hard begon te hagelen!! Het waren echt tennisballen zo groot. We schrokken ons dood en sprongen meteen in de auto. Wat een lawaai zeg! Gelukkig was het heel snel over en konden we snel de band verwisselen en konden weer veilig terug rijden…
Wat een avontuur!!

Nou mensen, het wordt ws volgende week weer voordat ik wat schrijf want donderdag ga ik met de kinderen naar een soort ziekenhuis voor dieren.

Dikke kus en tot snel!!

(origineel bericht op be-more.nl)