Do's,don't en andere tips!

Ok…februari is het dan zo ver.
Heb via 333travel een ticket geboekt voor 3 weken thailand.
Ik blijf eerst 2 nachten in Bangkok in het Eastin Makkasan.
Daarna wil ik naar Kanchanaburi…is er iemand die in Elephants World heeft overnacht?Anders andere tips voor leuke,nette hostels daar?

Maar dan…dan wil ik eigenlijk 2 weken "gewoon"eilandhoppen,kajakken,misschien paddle boarden of surfen,snorkelen en voor de rest drankje,hapje,feestje en op een strandje of hangmatje lezen en schrijven…

Nou wil ik…Ko Samui,Ko Phangan, Ko Tao,Phuket (gewoon 1 dagje om het gezien te hebben) en Koh Phi Phi en wellicht ook nog Koa Lak.
Iemand ideeen hoe en ik welke volgorde ik dit het beste kan doen?Of misschien nog tips wat ik niet moet doen en wat misschien juist wel?

Ik wil in ieder geval mijn laatste nacht nog in Bangkok doorbrengen.

Ik heb in Kanchanaburi in Thai Garden Inn verbleven, dat is geen hostel maar wel een prachtige locatie met mooie bungalows (en een fijn zwembad) op fietsafstand van de Bridge over the river Kwai. Prijs is ok! Tiger temple zou ik overslaan i.v.m. dieronvriendelijkheid… Overigens is het met de bus van Bangkok naar Kanchanaburi prima te doen. In Elephants World ben ik niet geweest, maar wel in Elephants Nature Park (Chiang Mai), ik heb daar een geweldige dag gehad en het welzijn van de dieren staat daar voorop.

Tiger Temple was al van de baan. Maar Thai Garden in is wel een beetje boven mijn budget…
Ik ben op zoek naar schone,nette hostels voor een betaalbare prijs aangezien ik wel 3 weken moet doorkomen met mijn budget van 2000/2500

Is dat je budget in of exclusief je ticket? Ik ben zelf net 19 dagen in Thailand geweest en was inclusief ticket maar ± 1500 euro kwijt. En ik heb maar 8 nachten in hostels geslapen, de rest in guesthouses die toch duurder zijn. Ik vond het zelf prettig om af en toe even een kamer voor mezelf te hebben, omdat je op een slaapzaal toch minder goed slaapt. In Bangkok kan ik je Nappark hostel aanraden, als is de grote slaapzaal wel heel erg druk. Het is er wel erg schoon. In Ao Nang is Glur hostel mij goed bevallen maar hier kom je geloof ik niet… beide zijn overigens iets duurder dan de meeste hostels maar wel erg schoon.

Dat is incl reis via 333travel met eerste 2 nachten hotel en laatste nacht hotel a 1000e.

In Bangkok heb ik geen hotel dus meer nodig…

Wat ik als schema wil aanhouden:

bangkok 2 nachten,kanchanaburi 2 nachten dan via bangkok naar phuket om naar phi phi te gaan. Dan via krabi en surat thani naar Samui,pangan en ko tao en dan weer terug naar bangkok voor mijn laatste nacht.

Dionysia,
Ik lees dat je van plan bent van bangkok naar kanchanaburi te gaan!
Ik heb dit in januari ook gedaan en ik ben vanaf het oude thonburi railway station met een boemeltrein die gaat van Bangkok naar namtok gereden! Na een rit van een paar uur kom je aan in kanchanburi!
Het kost maar enkele euro en is een hele beleving!
Trein met houten banken zonder airco ,die rijd met de deuren en ramen open!
Het station is op 10 min gelegen van khao san road en de trein gaat elke morgen!
De dag nadien heb ik met zelfde trein vertrokken van in kanchanburi naar namtok!Daar heb ik de hellfire pass bezocht! Zeer mooi !