Doorlabelen enzo...

Hoi allemaal,
Wij vliegen in maart naar KTM. We vliegen eerst naar delhi met Turkish Airlines, via Istanbul. Dit staat op 1 ticket. Vervolgens met een ander ticket (indian airlines) naar KTM.

Heeft iemand van jullie ervaring met het vliegen met 2 tickets en het door laten labelen van bagage? Indien onze bagage doorgelabeld kan worden, hoeven we bij delhi niet door de douane en hebben we ook geen visum nodig. als het niet doorgelabeld kan worden, moet we volgens mij een touristvisum hebben, omdat het transitvisum te kort geldig is (slecht 15 dagen vanaf moment van afgiften).

Heeft iemand ervaring hiermee?? vooral het doorlabelen ben ik nieuwsgierig naar…
Dank!
Groetjes,
Marlies

Op een ander forum is daar een hele discussie over. Iemand heeft met exact dezelfde vraag van de week de vraag gesteld bij Turkish Airlines. Zodra daar antwoord op is laat ik het weten.
Voor mensen die doorvliegen naar Nepal staat er normaal gesproken een beambte te wachten in Delhi. Die mensen gaan naar de transitruimte en moeten later, onder begeleiding, hun koffers aanwijzen zodat ze doorgelabeld kunnen worden. Dan heb je dus geen visum nodig, je komt niet door de douane in India.
Het is erg verwarrend, dat gedoe met die Indiase visa, maar ik las al van grote groepenmensen waarvan de helft een visum had gekocht en die hadden allemaal spijt omdat de andere helft zonder visum gewoon door konden vliegen, met bagage.

Ok, dan zou het dus ook mogelijk moeten zijn om zonder doorgelabelde bagage door te vliegen, zonder visum…
Heb je misschien een idee met wie ik contact op zou kunnen nemen om dit te confirmen?

Je zou de visumdienst van de Indiase ambassade kunnen proberen
http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/contact.php

Turkish Airlines komt er al aan (hoop ik) op dat andere forum en ik heb net het vliegveld in Delhi de vraag doorgemaild, kijken of die kunnen helpen.

Goed idee, om het vliegveld delhi te mailen… ik had nog geen emailadres ontdekt… ik hoop dat je daar reactie van krijgt!

Ik las dit op de website van Delhi Airport:

Immigration officer may grant TLP (Temporary Landing Permit) up to a maximum period of 72 hours by retention of passport, if the foreigner is not having a valid visa, and if he is satisfied of the purpose and that the transiting foreigners must have a confirmed onward journey tickets within 72 hours for grant of TLP. Nationals of Sri Lanka, Bangladesh, Pakistan, Iran, Afghanistan, Somalia, Nigeria, and Ethiopia are not granted TLP facility.

Zou dat betekenen dat er geen visum nodig is bij transit??

Even door de vertaalmachine gestuurd

De ambtenaar van de immigratie kan TLP (Tijdelijke Landende Vergunning) tot een maximumperiode van 72 uren door behoud van paspoort verlenen, als de vreemdeling geen geldig visum heeft, en als hij van het doel tevreden is en dat de doortrekkende vreemdelingen een bevestigde voorwaartse reiskaartjes binnen 72 uren voor toelage van TLP moeten hebben.

Zo te zien wel, goed gevonden !!

En ik zei toch dat er iemand naar Turkish airlines mailde? Ik zie nu pas dat jij dat bent, op het Nepal prikbord :slight_smile:

:):slight_smile:

klopt! ik had al zo’n vermoeden dat je het misschien wel over het nepal prikbord had :slight_smile:

Nou als je nog reactie krijgt van het vliegveld dan hoor ik dat graag nog! Ik heb nog geen reactie van Turkish Airlines.
Volgens betekent bovenstaande tekst van delhi airport ook dat er dus niet per se doorgelabeld moet worden… nou dan ben ik erg blij!