vliegveld delhi

Hoi iedereen,

Ik vlieg van Kathmandu naar Kuala Lumpur via Dehli. Nu is mijn vraag of ik in Dehli mijn bagage kan laten doorlabelen zodat ik niet een visum hoef aan te schaffen. (dus gewoon op het vliegveld blijven).
Moeten mijn beide vliegtuigmaatschappijen dan hetzelfde zijn of labelen ze onderling ook door?
Ik wil met de korte overstap geen gezeur hebben met visums namelijk;)

Hartelijk dank voor jullie tijd.

Groetjes Marten

Hoi Marten,

Als het zelfde airline is, altijd okay. Indien 2 airlines, dan veelal alleen doorlabelen als 't op hetzelfde ticket is want dan is er enige vorm van partnership om samen 1 ticket te boeken.
Heb je 2 tickets: ‘heel soms’, en eveneens soms heb je een escape op Indiase airports dat je onder begeleiding van een douanemedewerker naar Arrivals mag om de bagage op te pakken en weer in te checken. Reken er maar niet op en probeer gewoon, met je tickets als bewijs, een dual-entry visum te krijgen. Kost hetzelfde als single-entry, en in dit soort gevallen geen gezeur van ‘moet 2 maanden tussen de twee verblijven zitten’ ofzo.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Bedankt voor je snelle reactie. Als ik je goed begrijp is het dus verstandig om dezelfde vliegmaatschappij te nemen. Super!

Groetjes Marten