Doorlabelen bagage

op 4 augustus vliegen wij met maleisia airlines om 6.45 uur van Kota Bharu naar KL om daar om 7.40 uur aan te komen. vervolgens vliegen wij met maleisia airlines om 9.30 uur van KL naar Phuket…
Is het mogelijk om in Kota Bharu onze bagage al vast door te labelen naar Phuket? of moeten we in KL de bagage van de band halen om vervolgens weer in te checken?
ik heb de tickets al geboekt zonder eigenlijk na te denken over de bagage en douane, niet zo slim misschien…
maar ik hoop dat jullie wat meer info voor mij hebben

moet kunnen.
ALleen bij lowcost airlines die dat expliciet NIET aanbieden-zoals AirAsia (vliegt ook beide route-stukkies goedkoper) is dat meestal niet het geval.
Het kan zelfs als de 2e flight een andere airline is-wel dan de tickets/prints meenemen.
Wat me opvalt is dat nog niet zo lang geleden iedereen dit de allerdoodgewoonste zaak van de wereld vond-maar nieuwkomertjes tegenwoordig maken kennis met Ryan/EZ etc en raken dan van slag af.

Je hoeft je geen zorgen te maken, dit wordt doorgelabeled naar Phuket.
Je vliegt met dezelfde maatschappij weer verder vanaf KL.

Indien je geboekt zou hebben bij Airasia dan had je wel je bagage moeten afhalen voor de tweede vlucht.

Frank

dank jullie wel voor de info! ik heb wel eens vaker een overstap gehad maar nooit na een binnenlandse vlucht!
het is dus niet zo dat ik bijvoorbeeld 6 km moet lopen om bij de juiste gate aan te komen met allemaal controles tussendoor :vak02:

Je zal best nog een controle hebben voordat je de tweede vlucht gaat maken maar 6km nee dat niet.
Veel plezier,

Frank

Je dient alleen wel rekening te houden dat je op KL nog een keer door de douane heen moet. Je komt aan op een terminal voor binnelandse vluchten. Trek hier 15 min extra vooruit. Ik heb zelf ook een keer deze vlucht gedaan van Kota Bharu naar KL. Was erg leuk belevenis. Wij waren de enige toeristen aan board van de boeing 737 van Malaysia Airlines.

Kan ik door-labelen van Turkisch Airlines (Bangkok) naar Thai Airways (Bangkok)?

Turkish Airlines en Thai maken allebei deel uit van het luchtvaartverbond ‘Star Alliance’. Doorlabelen van bagage bij aansluitende vluchten moet dus normaliter kunnen.

Vervolgvraag: Bij Turkish Airlines is mij 30 KG ruim-bagage toegestaan. Bij Thai Airways maar 20 KG. Ik reis met ca. 25 KG. Kan ik toch doorlabbelen?