Door Azie

Hai,
Mijn naam is Lisa en ik ga op wereldreis rond eind November.
Ik ga door Azie door, maar ik kon er even niet uit. Ik begin in Indonesie en ik ga langzaam naar boven door. Zoals Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam e.d.
Ik wil van Loas naar Cambodja gaan en van Cambodja naar Vietnam gaan.
Wat is de beste manier om dat te doen?
Ik heb gekeken voor een vliegticket, maar op een of andere manier komt er niks te voorschijn.
Ik zag dat je uiteraard met de bus/boot/trein kan gaan. Maar wat is het verstandig? en hoeveel gaat dat mij kosten.

Groetjes Lisa

Als je van Laos naar Cambodja wilt, kun je vliegen met Lao Aviation. Je kan bijvoorbeeld van Vientianne of Pakse naar Siem Reap (voor Angkor Wat). Je kan ook naar het zuiden reizen naar de 4000 Islands, en daar een kaartje voor de minibus kopen. Wat beter is hangt af van hoeveel tijd je hebt.

De precieze prijs weet ik niet. Je kan in de Lonely Planet kijken voor een indicatie.

aaah, oke bedankt voor je informatie!!
:slight_smile:
xx

Ja, ga even in een bieb zitten met wat Lonely Planets van die landen en van South East Asia, en puzzelen. In die reisgidsen vind je info over de bussen van stad naar stad en tussen de landen onderling.
Inderdaad kun je vanuit het zuiden van Laos met de bus naar Cambodja. Heb ik zelf niet gedaan maar ik zag de buskaartjes op het verkoopbord staan. Niet zo duur.
Lees in een LP ook even wat je moet regelen qua visa; of dat aan de grens kan of niet.

Veel mensen starten en eindigen in Bangkok omdat vliegtickets uit Europa daarheen vaak het goedkoopst zijn. Maar je zou ook een ‘open jaw’ vlucht kunnen proberen te boeken, bv. heen naar Jakarta en terug uit een stad in Vietnam, of uit Bangkok. Zelf vind ik het dan handig om bij een Vliegwinkel langs te gaan en het haarfijn te laten uitzoeken wat betaalbaar is. Zij kijken ook naar andere vertrekdata, of andere luchthavens, dat soort dingen. En je bespreekt met ze of je het erg vindt om een stopover in Dubai te hebben enzo.

Kijk ook eens hier: http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/goedkoop-vliegtickets-boeken/

Hoeveel tijd heb je in totaal? Voor die landen bij elkaar zou je toch zeker een maand of 3-4 (eerder 5 maanden) moeten uittrekken.