donderdag 8 augustus

(origineel bericht op be-more.nl)

donderdag 8 augustus

Hallotjes!

Hier weer even een blog vanuit Palm Tree! Nog steeds gaat alles helemaal goed. Heb het naar mijn zin, geniet elke dag en de tijd vliegt voorbij!

Vandaag weer les mogen geven aan Jo. Helaas voor de laatste keer. Morgen is hier Womans day ( nationale feestdag ) dus iedereen is vrij, ook de home schooling. Volgende week en de laatste week mag ik gaan helpen op de daycare. Daar verblijven de baby’s die nog geadopteerd worden en de baby’s die overdag daar zijn zodat ouders kunnen werken. Ik kijk er naar uit om wat nieuws te gaan doen ook al ga ik de home schooling met Jo erg missen.

Dinsdag middag hebben we het verhaal van Ros gehoord. Ros is de huismoeder van Palm Tree. Ze heeft in totaal, op dit moment, 15 kinderen geadopteerd en 3 kinderen zijn van haar zelf. Het is een sterke en lieve vrouw! Het was heel bijzonder om te horen dat zij zoveel hulp en steun krijgt via haar geloof. Ze zoekt hulp bij God om de maanden rond te komen maar ook vraagt ze regelmatig om hulp bij persoonlijke dingen. Heel erg bijzonder en mooi!

Om even terug te komen op de zin; de tijd vliegt voorbij … Wat gaat de tijd hier snel!
Dit weekend ga ik met Lianne naar Oribi Gorge. Daar ga ik waarschijnlijk aan z’n zip lijn naar beneden en we gaan over z’n houten brug lopen met van die touwtjes, ver ver ver boven de grond … Spannend maar wel erg gaaf!

Maandagavond gaan we Durban by night tour doen met een politie agent. Hij rijdt ons rond door Durban en laat ons allerlei verschillende wijken en plekken zien. Aangezien Durban een van de gevaarlijkste plekken van Afrika is, ben ik heel erg benieuwd wat we allemaal gaan zien.

Volgend weekend ben ik een weekend in Umhlanga. Een kennis van pap woont daar. Nu ik toch zover van huis ben, vind ik het wel leuk om ook wat andere dingen te zien dan alleen Amanzimtoti. Ik ben erg benieuwd maar ook wel een beetje zenuwachtig om alleen een weekend in een hotel te slapen. Gelukkig is Christine ( de kennis van pap ) zaterdag en zondag de hele dag vrij dus kan ik wel samen met iemand op pad. Hopelijk is het weer lekker volgend weekend!

Na het weekendje weg is het alweer de laatste week … NIET OVER NADENKEN! Genieten van alle kleine dingen en alle momenten. Ik houd iedere dage een dagboek bij zodat ik niets meer kan vergeten.

Tot de volgende blog!

Liefs x

(origineel bericht op be-more.nl)