Donatiegeld

(origineel bericht op be-more.nl)

Donatiegeld

Donatiegeld

Ik wil iedereen bedanken voor alle giften die ik voor lwengo heb ontvangen. Van het geld een deel gespaard vor de grotere projecten. Het overige deel heb ik in overleg met de projectleiding uitgegeven. Er zijn bij de school twee grote stukken land. Omdat er op de school steeds meer kinderen blijven slapen moet er ook veel eten gemaakt worden De school heeft geen geld .om al dat eten allemaal te kopen en omdat de kinderen ook geleerd word hoe ze gezond eten moeten verbouwen vond ik dit een goede besteding. De grond is er maar gereedschap om de grond te bewerken is er niet. Van het sponsorgeld ben ik met Anthony spullen wezen kopen.
Een kruiwagen, harken, grote messen, soort spade’s, laarzen, sproeisysteem etc. En omdat er voor het maken van de dischracks ook geen spullen zijn ook een aantal kilo’s spijkers en 5 hamers. De school was er erg blij mee en toen we toevallig de dag erna langs een stuk grond van de school reden zagen we dat ze er ook aan het werk waren met het nieuwe gereedschap. Er staat nog meer op hun verlanglijstje zoals zaden plantjes en nog ander gereedschap. Maar nu moet eerst de grond gereedgemaakt worden.Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de bijdrage die jullie gestort hebben op mijn rekening of via Be-More. Ik heb ook een deel van het geld beschikbaar gesteld voor de medicijnen en dokterskosten voor de gehandicapte kinderen. Vele ouders hebben geen geld en meestal wonen deze kinderen bij hun grootouders. Veel van hun ouders zijn namelijk overleden. De grootouders/ouders hebben vaak geen inkomen en kunnen de medicatie niet betalen. Er zijn hier vele kinderen met epilepsie maar de meesten krijgen geen medicatie. Ook als ze ziek zijn kunnen er geen medicijnen betaald worden. Er is een pot waaruit de noodzakelijke kosten vergoed kunnen worden.Een deel van het donatiegeld is in de pot gegaan.
Dus ook alvast namens deze kinderen en hun ouders wil ik jullie bedanken. Een kuur voor als de kinderen malaria hebben kost 3 euro maar er gaan nog steeds kinderen dood omdat ouders geen drie euro hebben.
Verder heb ik nu kort geleden nog geld van een aantal van jullie gekregen wat nog niet is uitgegeven. Ze willen graag matrassen en een deken voor de kinderen met een handicap. Maar ik ben nu nog aan het informeren waar er goede te krijgen zijn die geplastificeerd zijn, Want anders blijft er niets van over. In de huisjes ligt ook geen vloer vaak is het gewoon harde grond en soms is het beton. Bedden zijn er ook niet dus de matrassen liggen gewoon op de grond. Kinderen spugen of zijn incontinent.
Maar ik ben hier nog ruim 4 weken dus daar is nog tijd voor.

Nogmaals allemaal heel erg bedankt.
Liefs Jolanda

(origineel bericht op be-more.nl)