Dollars meenemen naar Vietnam

Hallo,

Ik heb in een aantal verslagen gelezen dat het wellicht handig is omi dollars mee te nemen naar Vietnam. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,
Marijn

Ik ben zelf in februari in Vietnam geweest en heb inderdaad dollars meegenomen. In de eerste plaats om je visum te kopen als je op de luchthaven aankomt en om eventueel een taxi voucher te kopen. Verder kun je bijna overal in Vietnam met dollars betalen. Ik kreeg de indruk dat men graag dollars heeft.
Als je trouwens geld pint krijg je wel vietnamese dong. Let er hierbij op dat je ze bij het weggaan vanuit Vietnam opmaakt, want je kunt ze nergens meer inwisselen buiten vietnam voor andere valuta.

groeten cor en wilna:wereld:>>>:zon02:

Ik ben 2 weken geleden thuisgekomen en ik kan je zeggen, het is inderdaad handig om ze mee te nemen. Veel tours betaal je ook in Dollars.

Je kunt Dollars op Schiphol pinnen maar dan krijg je grote coupures die je dan bij het kantoor van de ABN-Amro moet omwisselen in kleine coupures (5-10-20). Het makkelijkst is om ze bij je bank op te nemen, ook in kleine coupures natuurlijk.

Hoi,

Ik sluit me helemaal bij Cor en Wilna en Zaan aan. Ik heb zelf ook wat dollars meegenomen indien nodig (inderdaad bij de taxi-balie op het vliegveld mee betaald). En als je een Visa On Arrival hebt, heb je ze ook zeker nodig (25 USD).

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichttitel iets aangepast.

Allen,

Dank voor de reacties. We hebben inmiddels wat dollars bij de bank opgehaald. Een visum hebben we al geregeld vanuit Nederland. Aangezien we ook naar Rusland, Mongoliƫ en China gaan.

Groet,
Marijn

O, wow! Bijzondere reis! Jaloers! :wink:

Groetjes, Anne