Reken op een budget van zo’n 20€ per dag (misschien iets meer als je actief wil bezig zijn).
In Ecuador heb ik geen problemen ervaren wat betreft veiligheid ivm m’n rugzak, maar in Peru hebben ze me 2x proberen te overvallen/bestelen.
Ik heb geen stalen net rond m’n rugzak, maar hou hem wel goed in de gaten. Nooit uit het oog verliezen en geen waardevolle dingen in steken. En ook geregeld eens achterom kijken als je op stap bent met je rugzak op je rug. En als je ergens stil staat, een beetje heen en weer bewegen met je rug zodat je het de dieven moeilijk maakt er in te snijden. En op stations e.d. (drukke plaatsen) heel erg goed opletten.
Vooral als je op je eentje op reis bent, constant allert zijn met andere woorden.
Maarre … ook geen schrik hebben hoor. Want wat hebben ze aan dat vuile ondergoed in je rugzak :lol:
Ecuador heeft sinds enige tijd enkel de US Dollar als munteenheid en in de andere landen kun je bij t pinnen ook kiezen om dollars uitbetaald te krijgen, dus het is geen probleem meer onderweg Lincoln zijn portretten in handen te krijgen. Ik verkies dan ook een credit kaart (VISA) en evt bankkaart met Cirrus/Maestro boven traveller cheques (omslachtig en erg veel koersverliezen)
Heb ik ooit eens geprobeerd, maar het is niet praktisch omdat het niet meegeeft als je je rugzak wil volproppen. Beter zijn die stalen netten die je in een speciaalzaak kan kopen en ook kan sluiten (rond je rugzak dus). Maar ze zijn niet goedkoop!
Wat betreft geldzaken: zowel euro’s als dollars worden aanvaard.
Je vroeg ook naar leuk vrijwilligersprojecten. Ik ga in oktober vrijwilligerswerk doen in Bolivia. Bij Inti Wara Yassi. Dat is een opvangcentrum voor wilde dieren. Ik heb er toen nu toe alleen nog maar positieve dingen over gehoord en heb er erg veel zin in! Misschien ook iets voor jou? www.intiwarayassi.org
Hoi Anneke
Bedankt voor je reactie, dit project lijkt me inderdaad ook leuk, ik had er al via mijn collega van gehoord en ben ook van plan daar naartoe te gaan, waarschijnlijk januari/febr. afhankelijk van hoe alles loopt, jij veel plezier alvast en mocht je nog tips hebben mbt intiwarayassi dan zijn ze natuurlijk altijd welkom.
Groetjes Anke
Hoi Anke,
Ik heb in Ecuador vrijwilligerswerk gedaan via Ecole. Is heel goed bevallen en ze hebben veel projecten. Je kunt er altijd een keertje langs gaan in Quito of ze mailen, ze hebben ook een reisbureau voor jungletours of Galapagos [EMAIL=“info@ecoletravel-ecole.com”]info@ecoletravel-ecole.com. Verder heb ik in Ecuador helemaal geen problemen gehad met veiligheid, als je maar goed oplet. In Peru vond ik de mensen wat opdringeriger, maar ook daar is me niks gebeurt. Wat betreft geld in Ecuador kun je prima pinnen, traveller cheques zijn eigenlijk alleen maar lastig. Groetjes Linda