Wij gaan volgend jaar 5 weken naar Australie. We beginnen onze vakantie in Melbourne, vanwege onze (schoon)ouders en in de 2e/3e week willen we naar Cairns.
Nu vraag ik me af of er in Cairns en omgeving ook een specifieke plek is waar je met dolfijnen kunt spelen/voeren/zwemmen. Ik weet dat er op Moreton Island mogelijkheden zijn maar daar zijn we een heel eind vanaf.
Ik kan het in ieder geval nergens terugvinden bij de diverse tours die vanaf Cairns richting de eilanden gaan.
Wij zijn vorig jaar van Brisbane naar Cairns gereisd. Op het strand van Mooloolaba hebben we 's avonds de kans gehad om wilde dolfijnen heel dicht bij het strand te zien zwemmen. In Tin Can Bay hebben we 's morgens de wilde dolfijnen kunnen eten geven via een eetprogramma (10 AUD per persoon). We mochten ze echter niet aanraken, omdat het nog altijd om wilde dolfijnen gaat! (Wij vonden het super en zijn blij dat we geen dure trip naar Moreton Bay hebben gedaan!)
Ik denk niet dat je het treft. Mooloolaba en Tin Can Bay zijn heel ver van Cairns verwijderd. 1700 en 1500 kilometer en verder naar het noorden komen ze vrijwel niet voor omdat ze niet in echt tropische wateren leven. Maar geniet daarom des te meer van alles wat het Great Barrier Reef te bieden heeft. In alle gebieden waar dofijnen voorkomen zullen ze voor boten uit zwemmen maar op de tocht naar het GBR hebben we ze de keren dat we er zijn geweest niet gezien.
Maar google eens op ‘dophins near Melbourne’ een je zult zien dat ze ‘on your doorstep’ zijn. Dus, no worries!
Ik neem aan dat je geen weken in Cairns blijft, heb je er vervoer, al een trip gepland? Daintree, Mareeba, Atherton Tablelands, wellicht Whitsundays?
Dank voor je bericht. Ik lees: *These short and long beaked common dolphins are in abundance during the warmer months November to June and can be regularly seen along the coastlines off the Sunshine Coast.
*
Dus ze zijn er dan wel, in februari. Alleen de boot trip is in november en december. Of lees ik iets verkeerd?
Sabbie,
ik vond het ook wat verwarrend. We hebben een vriendin die bij de VVV in Redcliffe werkt, ik zal haar even mailen of zij weet hoe het zit. En anders mail je het bedrijf dat de boottrip doet.
ik had te vluchtig gekeken bij de reviews op Tripadvisor. Zag wel wanneer ze geplaatst waren, niet wanneer de mensen de trip hadden gemaakt. En uit dat laatste blijkt dat ze allemaal grofweg van juli tot oktober zijn geweest. En onze vriendin bij de VVV antwoordde dit:
*‘Unfortunately the Whale watching season is from June to October so these people will miss out’.
*
Groeten,
Willem
Willem dank voor de moeite. Ik ga niet voor de walvissen. Ik heb de mazzel gehad al vele walvissen gezien te hebben.
Mijn vraag ging over de dolfijnen. Ik ga er vanuit dat ze er zijn en anders heb ik een dag over in mijn planning. Is ook niet erg.