zwemmen met dolfijnen

Wij willen graag gaan zwemmen met dolfijnen. Even een vraagje; zijn er ook excursies/plaatsen in NZ waar een niet al te lange bootreis aan vast zit. Mijn man en ik zijn nl geen helden op de boot, ik bedoel in de haven zijn we doorgaans al zeeziek)-:
Is het ook mogelijk om kinderen(4 jaar) mee te nemen? Graag info.

BVD

Hallo,

In Kaikoura op het zuidereiland is dat zeer goed te doen. Dit gaat met dagtrips en echt ver varen is dit niet echt. Ook goed te doen met kleine kinderen.

He hallo!

Met dolfijnen zwemmen is geweldig! Kaikoura in het Zuid eiland is daar zeer geschikt voor, maar ook in de Bay of Islands kun je gaan zwemmen. Op beide plaatsen moet je wel even op de boot zijn maar als het water rustig is dan is dit echt goed te doen.

Mijn favoriet is zeker Kaikoura maar ook the Bay is heel erg mooi. Het is ook geen probleem om kinderen mee te nemen trouwens, als ze zoals gewoonlijk maar begeleid worden :slight_smile:

Veel plezier met het dolfijnen zwemmen!
Groetjes, Kimi

Website bus tours Nieuw Zeeland: www.baconandeggstours.com

Ik zou de bay of islands zeggen, daar heb je mooie tuimelaar dolfijnen, en op zich vrij rustig water omdat je in de baai zit en dus niet de open zee op hoeft. Wij hebben zelf bij Akaroa met dolfijnen gezwommen, alleen zit daar een iets kleinere en schugtere dolfijnsoort. Ook best leuk, maar als ik het over mocht doen zou ik een actievere soort opzoeken.

Zwemmen met dolfijnen klinkt altijd erg interessant, maar het is aan veel regels verbonden in Nieuw-Zeeland. Vooral de Bay is er inderdaad om bekend, maar juist daarom zijn de regels daar nog strenger.
Zo mag er met niet meer dan 3 boten bij een groep dolfijnen gevaren worden en mag er niet gevaren worden bij groepen waar jonge dolfijnen (baby’s) bij zijn. De dolfijnen moeten soms gewoon beschermd worden tegen al die nieuwsgierige toeristen…

Een leuk alternatief is het zwemmen met zeehonden. Het klinkt misschien niet zo flashy, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het een enorm leuke activiteit is. Zeehonden zijn van nature nieuwsgierig en “spelen” veel meer met je, dan dolfijnen doen.
Zeehonden jagen in het water, eten hun buikje vol en gaan dan een tijdje in de zon liggen uitbuiken. Vooral de jongelingen zijn daarna wel in voor een spelletje en tuimelen door het water, terwijl jij daar zwemt met je snorkel: ze zoeken je echt op voor contact. :smiley:

Bedankt allemaal voor de info!
Waar kan je dan zwemmen met zeehonden?

Ik heb het in Kaikoura gedaan (als alternatief dus eigenlijk, want de wachtlijst voor het dolfijnen-zwemmen was een paar dagen lang), maar er zijn vast nog wel meer plekken waar het kan.