Zwemmen met dolfijnen Zanzibar

Heeft iemand ervaring met zwemmen met dolfijnen in Zanzibar? Ik wil het graag omdat het ook in open zee is en niet geforceerd alleen lees ik wel dat er veel bootjes te gelijk op zee zijn. Weet iemand een locale touroperator of persoon die dit op Zanzibar organiseert?

Groetjes,
Yil

Hallo Yil,
Je kunt Kawa Tours op Zanzibar benaderen. Zij organiseren veel excursies op Zanzibar.
De dolfijnentour geeft je 85% kans op het zien van dolfijnen, maar het zijn inderdaad wilde dolfijnen en komen niet bij jou zwemmen. Je gaat met een bootje de zee op, zie je de dolfijnen, dan spring je het water in. Zwemmen ze verder, dan ga jij weer de boot in, volg je de dolfijnen en zo blijf je het herhalen. Er kunnen inderdaad veel bootjes tegelijk daar zijn. Je kunt het beste zo vroeg mogelijk gaan!

Een andere leuke tour is de Safari Blue, je kan dan ook dolfijnen tegenkomen, maar dat is niet gegarandeerd. Kijk voor meer info over excursies op zanzibar op http://www.kazurisafaris.nl/optionele-excursies-zanzibar/.

Groetjes en veel plezier,
Saskia

Dank voor je reactie Saskia, ik ga meteen kijken. Heb jij overigens ervaring met Zanzibar reizen in April, het is regenseizoen volgens mij maar ga uit van hier en daar een tropische bui en niet de hele dag, klopt dat?

Groetjes,
Yil

Hoi Yil,
April is inderdaad regenseizoen en de tijd van de lange regens. Je kunt het helaas dus treffen om een hele dag of meerdere dagen achtereen regen te hebben. Maar voor hetzelfde geld heb je gewoon mooi weer. Lastig in te schatten!
Groetjes Saskia

Ja ik vind het ook moeilijk en we gaan maar 6 dagen en als je dan alleen maar regen hebt is ook zonde, maar het lijkt ons super mooi Zanzibar. Het is en blijft dus een gok :frowning:

Groetjes,
Yildiz

Veel vershchillende aanbieders. Maar geen 100% garantie dat je dolfijnen zal zien.
Vroeg gaan is een goede tip.
Ook een bootje huren met een klein groepje.
Maar… Het blijft een heel drukke toeristische attractie!
Fiarsafari Tanzania

wij hebben gesnorkeld met http://www.zanzibaroneocean.com/. Is ons prima bevallen.