Van half juli tot en met half september 2005 (toeristenvisum) ga ik rondtrekken door Australie! Ik wil liever niet alleen gaan dus zoek ik nog een reismaatje!
Ik ben 22 en ben dan net afgestudeerd.
Mijn hobby’s zijn: stappen, shoppen, hockey en reizen.
Mijn (nog niet echt concrete ) plannen zijn : per gehuurde camper/per trein / per bus / evt binnenlandse vlucht rondtrekken.
Droom: Met dolfijnen zwemmen…
Dacht dat ik je net een berichtje had gestuurd, maar ik weet niet of dat helemaal goed is gegaan, dus nog maar eens. (je begrijpt het al ik ben nieuw hier).
Helaas ben ik niet een aankomend reismaatje, want ik woon al in Australië en heb vorig jaar heel Australië rondgereisd. Een tip als je bij de dolfijne wilt komen is Monkey Mia in Western Australia een goed plek. Echt zwemmen kun je niet met ze en ik geloof ook dat Australië een beleid heeft dat je niet te dichtbij ze mag komen. In bovengenoemde plek kun je ze wel voeren, dat gebeurt daar dagelijks en de dolfijnen keren daar dus ook altijd terug. Ze hebben daar ook niet al te dure zeiltochten voor een dag waar je behalve dolfijnen o.a. ook haaien, zeeslangen, schildpadden, mata rays en zeekoeien kunt zien, geweldig.
Laat je niet weerhouden als je niemand vindt. De mensen hier zijn erg aardig en ik heb veel mensen ontmoet die samen aan het reizen waren die elkaar hier ontmoet hadden. Heb een geweldige reis en geniet in dit superland. Mocht je meer willen weten, laat het dan maar horen,
groetjes simone
Hoi Marlies,
Tip als je met dolfijnen wil zwemmen/surfen: ga mee met een surfsafari van sydney naar byron bay, het duurt een week is redelijk goedkoop, je leert golfsurfen en zekers te weten dat je tussen dolfijnen belandt! www.surfaris.com
Doen!
ik ben ook geen reismaatje, ik ben net 3 maanden geweest naar Perth (oktober - december), maar ik wou even reageren op dat berichtje van Simaky…
Monkey Mia is inderdaad de moeite waart ! Het is er een prachtige omgeving, je zit precies in een paradijs. En elke morgend komen de dolfijnen tot aan de kustlijn gezwommen. Je mag ze inderdaad niet aanraken, omdat er in het verleden mensen waren die de beestjes opzettelijk pijn deden hebben ze dit sinds een tijdje verboden. Maar het is een wonderbaarlijke ervaring. Je moet allemaal op een lijn staan tot je knien in het water en dan komen ze tegen je benen gezwommen. Je mag ze ook voeden. Normaal laten ze dit enkel de kinderen toe die er zijn. Maar ik had geluk, en mocht er dus eentje een vis geven. Maar het is wel niet zo simpel, want er zijn ook reuzepelikan die de vis ook graag lusten Het was een hele ervaring. Als je effectief wil zwemmen met dolfijnen kan je dat doen ongeveer 10 km buiten Perth. In Perth zelf vind je er overal informatie over. Dit heb ik spijtig genoeg niet gedaan. 3 maand lijkt lang, maar niet lang genoeg in Australie !
Als je geinteresseerd bent en foto’s wil zien van Monkey Mia mag je me altijd mailen naar Fieke_00@hotmail.com of me toevoegen op msn !