Ik denk dat dit redelijk te doen is. Mag ik een paar opmerkingen plaatsen:
Wil je ook duiken/snorkelen bij Cairns? Dan moet je daar een dag voor inplannen. Kijk even of je mag duiken als je net gevlogen hebt!
Wil je per se naar Kuranda? Erg toeristisch. Ik vond het niks. Je kunt vanuit Daintree/Cape trib ook via de Julatten en Lake Mitchell naar de Tablelands reizen. Dan pik je ook meteen een mini-stukje outback mee, inclusief wat termietenheuvel(tjes, als je ze vergelijkt me degene in het Northern Territory). Bij Mareeba kun je een kijkje nemen bij de Mareeba wetlands. Verder rijdt de weg snel aan. Je hoeft niet meer helemaal via Cairns.
Voor Fraser zou je mogelijk mee tijd moeten uittrekken, je moet ook nog in Hervey Bay komen. In Hervey zou ik ook een dag uittrekken om walvissen te kijken. Jullie zitten in de goede tijd en het is echt waanzinnig om een 15 meter lang dier uit het water te zien springen net naast je boot!
Ik zou Brisbane alleen als overnachtingsplek gebruiken en niet een hele dag voor de stad uittrekken. Best een aardige stad, maar niet heel bijzonder. Ik zou meteen doorrijden naar Surfers, als je daar toch heen wilt.
Is er een reden dat je zo lang uittrekt voor Surfers? Een surfcursus ofzo? Anders zou ik het geen twee dagen waard vinden.
Voor Lamington NP kun je makkelijk twee dagen uittrekken. Dan heb je ook de tijd om een wat langere wandeling te maken daar. Ga wel kamperen want de accommodatie is verder heel duur. En reken op kou in die tijd van het jaar. Je zit namelijk hoog. Het is er verder prachtig en je hebt veel kans om leuke vogels van heel dichtbij te zien!
Ook voor Byron Bay zou ik niet zoveel tijd uittrekken (zie Surfers).
Dorrigo en de NP daaromheen (Cathedral, New England, enz) kun je makkelijk twee dagen doorbrengen. Je kunt ook een nacht Coffs Harbour overwegen en 's avonds naar Muttonbird island gaan. Met een beetje geluk zijn de muttonbirds er al en wordt je 's avonds overspoeld door duizenden vogels. Bijzonder moment. Maar volgens mij komen ze meestal iets later in het seizoen. Coffs heeft verder aardige botanische tuinen en in de haven van het stadje kun je leuke vissen (en zelfs schildpadden en dolfijnen) tegenkomen.
Samenvattend: ik zou minder tijd in steden als Brisbane, Surfers en Byron doorbrengen. Daarvoor in de plaats zou je bijvoorbeeld naar Eungella NP (bij Mackay) kunnen gaan. Goede en grote kans op vogelbekdieren en een prachtig wandelgebied. Of neem daarvoor in de plaats meer tijd voor Hervey Bay (walvissen) en/of Lamington en Dorrigo.
Maar ja, mogelijk geven andere mensen weer heel andere tips;-) Australie is te veelzijdig om eenduidig een route vast te stellen. Veel plezier in elk geval!