Documenten nodig om te trouwen in Brazilië, als Belg.

Hej,
Ik ben Belgische, en ben een maand geleden in Brazilie (Balneario Camboriu) getrouwd.

De nodige documenten zijn,

1 een paspoort

2 een geboorte akte, je origineel, geen internationaal. Met dit document moet je naar Buitenlandse zaken gaan om het te laten legaliseren. En nadien naar het braziliaanse consulaat. Deze documenten worden binnen 3 dagen op het consulaat verwerkt.

Dit zijn de enige 2 documenten die ik nodig had. Maar voor alle zekerheid had ik ook mijn acte van goed gedrag en zede laten legaliseren + consulaat. Je moet hier wel telkens 20 euro betalen per document. Maar je neemt liever het zekere voor het onzekere…

Je kan best je documenten hier in Brazilie zelf laten vertalen. Anders kunnen ze ongeldig verklaard worden.
Als je wil kan ik u de gegevens bezorgen van een heel goede vertaalster.

Groetjes,
Elies

Goeie dag Elies,
Ik heb mijn paspoort, mijn geboorteakte, bewijs van goed gedrag en zeden, scheidingsakte en bewijs van woonst allemaal laten legaliseren. Zowel bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken als bij De Braziliaanse Ambassade in Brussel.
Ik heb mijn geboorteakte, paspoort en scheidingsakte laten vertalen door een beëdigd vertaler in Rio.
Deze papieren zijn nu onderweg en ik ben in blijde verwachting van aankomst. In het cartorio in Diadema waar ik ga trouwen hebben ze mij gezegd dat, als ik zeker wil zijn dat ze de papieren willen controleren zodanig dat ik in orde ben om te trouwen. Dus ik moet deze per mail verzenden en dan gaan zij mij zeggen of het in orde is of niet.
Ben dus zeer ongeduldig tot mijn papieren hier aankomen. PS. Mijn papieren zijn nog maar 4 dagen onderweg vanuit Rio en ik kan die volgen. Voor het ogenblik zijn die aangekomen in SP en zijn die nu onderweg naar België.
Ik hou je op de hoogte.:dag:

Ondertussen getrouwd in Brazilië, SP.
De nodige documenten waren:

• Internationaal paspoort.
  • Geboorteakte (gelegaliseerd door Ministerie van Buitenlandse Zaken en Braziliaanse Ambassade)
  • Scheidingsakte (gelegaliseerd door Ministerie van Buitenlandse Zaken en Braziliaanse Ambassade)
    Verder geen problemen ondervonden.

Proficiat gdl

Gefeliciteerd!

Mijn Braziliaanse ID kaart heb ik inmiddels opgehaald.

Mocht je een visum willen aanvragen, wacht niet te lang. Bepaalde buitenlandse documenten hebben slechts een geldigheid van 3 maanden na uitgifte.