Er is al het nodige geschreven over emigratie naar Brazilie. Ik ga met een Braziliaanse samenwonen in Maceio(Noordoosten). Ik wil begin 2013 gaan emigreren. Wat ik nergens heb kunnen teruglezen hoe de douane reageert als je een enkele reis hebt. Doen ze daar moeilijk over? Ik heb een “Verklaring van Gedrag” en “Geboortebewijs” laten vertalen en legaliseren door het Consulaat. Deze heb ik bij me als ik naar Brazilie ga. Is dit voldoende of moet ik nog wat doen voordat ik vertrek?
Je wilt daar gaan trouwen? Dan heb je idd geboortebewijs, burgerlijke staat (waaropstaat dat je ongehuwd bent), VOG ( niet onder dan 3 mnd) en paspoort met geldig visum nodig. Alle vertaald en beedigd behalve t paspoort. Als dat allemaal is ingeleverd bij t cartorio mag je na 1 mnd trouwen. Evt. kan je toeristenvisum voor dat doel verlengd worden bij de PF.
Met een enkeltje Brasil in op toeristenvisum lijkt me dom. Pas geleden zijn de regels aangescherpt en je mag nog 90 dgn per 180 als toerist in Brasil verblijven. Creditcard en terugticket mee
Mijn Braziliaanse vrouw en ik willen graag naar Brazilie emigreren omdat we het hier helemaal niet meer naar ons zin hebben we weten alleen niet wat je er allemaal voor nodig hebt en wat de kosten hiervan zijn ik ben een elektrotechnisch tekenaar en ben druk bezig met het portugees leren graag wil ik ook weten waar. ik hoor het graag
In de eerste plaats moeten niet de originele documenten worden getoond, maar de uittreksels worden ingeleverd. Het gaat dan om het zgn internationale model.
Mogelijk is het huwelijk al door het consulaat gelegaliseerd en geregistreerd, of is het huwelijk in Brazilie gesloten, maar mocht dat niet het geval zijn dan moet je met het internationale uittreksel van de Nld huwelijksacte inleveren.
Klopt, staat ook in de lijst van vereiste docs bij het Consulaat;
F– Marriage certificate issued by the Consulate General or in Brazil
G– Birth certificate (international model).
– note:
1 – All Brazilian documents must be originals or notarized copies. All non-Brazilian documents must be notarized and have the signature of the notary public recognized by a Brazilian Consulate or Embassy, with payment of the appropriate fees.
2 – The legalization of documents F, H at the Consulate General is not required If the applicant has been married for five or more years.