Documentaire van Mark Verkerk over een voormalige Thai boxer die in de Gouden Driehoek van Thailand als boeddhistische monnik weeskinderen opvangt.
In de grensgebieden van Thailands Gouden Driehoek - een ruige streek met veel drugssmokkel en arme volksstammen - heeft één man zich gewijd aan het welzijn van de kinderen.
Er mooie documentaire om te zien destijds, aanrader!
- The Beach (film; avontuur/drama)
*geregisseerd door Danny Boyle
met Leonardo DiCaprio, Virginie Ledoyen en Tilda Swinton
In een goedkoop hotelletje in Bangkok maakt de Amerikaanse rugzaktoerist Richard kennis met Daffy, een dertiger die getekend is door jarenlang druggebruik. Hij beweert dat hij het paradijs op aarde heeft ontdekt. Het is het perfecte strand, ingesloten door steile kliffen en onbereikbaar voor de gewone toeristen. Het is voor hen zelfs verboden terrein. Richard is meteen geïntrigeerd. Hij heeft immers de VS verlaten voor een zoektocht naar de ultieme schoonheid, spanning én gevaar. Diezelfde nacht pleegt Daffy zelfmoord. Als afscheidsgeschenk laat hij Richard een kaart na met de beschrijving naar “The Beach”. Samen met het Franse koppel Françoise en Etienne gaat Richard het ultieme avontuur aan. Tijdens hun tocht moeten ze alle drie hun grenzen verleggen en het grote gevaar trotseren.*
Leuk vooral omdat je in deze film wellicht wat dingen zult herkennen, of misschien zelfs wel bent geweest, zoals The Beach (eiland naast Koh Phi Phi!)
**
Bangkok Dangerous (film;actie/thriller)**
Een professionele huurmoordenaar (Nicolas Cage) verblijft in Bangkok om een aantal klussen af te handelen. Maar dat blijkt lastiger dan gedacht, en hij ondervindt de nodige tegenwerking. Dan valt hij ook nog eens voor een lokale schoonheid en moet hij een van zijn weinige vertrouwelingen te vriend zien te houden.
Geen top film, maar zeker leuk om een keertje 's avonds op de bank te kijken.
Tot mijn spijt thomas heb ik ze alle 3 gezien!!Buddha’s lost childeren 2x !! Ik vond het een heel intressante documentaire(beetje langdradig)tja,wat doe je op het platte land als de gezinnen geen geld hebben om de kinderen te onderhouden,hen wegschenken aan een "bxer&monnik! Vond toch wel dat hij dikwijls streng was voor die kinderen!gegroet:georgessiam.>>>>>>de 4de feb
je hebt natuurlijk ook nog jean claude van damme in kickboxer maar dit is in mijn beleving niet een intressante film te noemen
wel interessant of boeiend te noemen is de musical Chess met murray head in een glans rol met als grote hit One night in Bangkok wat in nederland eindigde op de eerste plaats van de top 40
en natuurlijk de goude ouwe Bridge on the river kwai maar die is voor een heel groot gedeelte opgenomen op sri lanka
Wat me daaruit is bij gebleven is het stukje wat gaat over dat schilderij met daarop die olifant met de slurf hangend naar beneden welke volgens die Thai die de opdrachten moest leveren ongeluk bracht als een olifant de slurf naar beneden heeft hangen, aangezien wij in die periode en daarvoor nogal wat tegenspoed hadden en ik 2 olifantantje’s had waarbij dit het geval was heb ik deze meteen weg gedaan, mijn vrouw welke thai is wist niets van dit soort bijgeloof maar ik was resoluut in mijn handelen.
Som-tam ! Geweldig leuke film ! Zeker een aanrader.
The Beach…mwah, prachtige omgeving natuurlijk, maar de film zelf vind ik niet echt geweldig.
En dan mag ik Beautiful Boxer natuurlijk niet vergeten met Nong Toom, de ladyboy Muay Thai. Prachtige film !
Beautiful Boxer is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Thailand’s beroemde travestie kickbokser. Nong Toom (gespeeld door de Thaise kickbokskampioen Asanee Suwan) gelooft dat hij een meisje is dat sinds haar jeugd gevangen zit in een jongenslichaam. Zijn doel is om de meest mannelijke en dodelijke sport Muay Thai (Thai Boksen) te beheersen om geld te verdienen om een sekse-operatie te bekostigen. Op een ontroerende, grappige wijze en vol met adembenemende Thai kickboksscènes vertelt Beautiful Boxer het verhaal van een jongen die vecht als een man om een vrouw te worden.
Was het nog vergeten te vermelden Thomas,"Mah Nakorn"vond ik trouwens ook een mooie film!Het is een surrealistische vertelling over een plattelands jongen die zijn geluk probeerd te vinden in het moderne Bangkok.gegroet:georgessiam.
Laatst keek ik eens op t.v. naar Rail Away. Het ging over die Oriental Express waarvoor een prijs gevraagd word dat mijn budget rijkelijk te boven gaat. Het waren 2 uitzendingen. Het was geen film. Telt deze opmerking mee op het forum??:lol:
Ton ik had een paar jaar geleden op de ard of zdf(duitse tv)de route Bkk naar cnx gezien.Het zijn nachtprogramma’s over spoortrajects over de hele wereld!Over de Oriental Express,met mijn wedde dat ik verdien aan de spoorwegen,is het te hoog gegrepen!Gegroet en bedankt nog voor je info Ton(Buriram):dag:georgessiam.
Gisteren “The elephant king” gezien, speelt zich af in Chiang Mai. Van Moviemeter:
*
Het verhaal over twee broers die volledig van elkaar verschillen. Levensgenieter Jake Hunt leeft een excessief leven in Thailand terwijl zijn introverte broertje Oliver thuis in de V.S. kampt met de nodige depressies. Hun dominante moeder gebiedt Oliver Jake terug naar de V.S. te halen en daarvoor wordt hij naar Thailand gestuurd. Hier valt hij binnen in het bizarre, ongerepte leven van zijn broer en valt als een blok voor de mooie Lek. Zij is echter niet zomaar toevallig voor de voeten van Oliver beland.*
Redelijke film, maar vond het vooral leuk omdat het zich in Thailand afspeelde en lekker herkenbaar was
Alice en Darlene, beste vrienden, besluiten het behalen van hun diploma te vieren met een reisje naar Thailand. Daar raken ze bevriend met de Australiër Nick Parks, die hen overhaalt om met hem mee te gaan naar Hong Kong. Op het vliegveld worden ze echter opgepakt wegens drugssmokkel. Ze worden veroordeeld tot 33 jaar cel, en in hun wanhoop nemen ze contact op met de Amerikaanse advocaat Hank.
En recent gezien op Film1,
Chocolate
De ex-woekeraarster Zin leidt een teruggetrokken bestaan met haar autistische dochter Zen, die een groot talent heeft voor de vechtsport Muay Thai. Wanneer haar moeder ziek wordt, moet Zen dringend op zoek naar geld om de medische hulp te kunnen betalen. Samen met haar jeugdvriend stuit ze op een notitieboekje waarin de namen staan van mensen die haar moeder nog geld schuldig zijn. Zen besluit het geld hoogstpersoonlijk te innen bij de Thaise onderwereld. Goedschiks dan wel kwaadschiks.
En toevallig ga ik vanavond op Film1 Vinyan kijken,
*
Jeanne en Paul konden niet aanvaarden dat ze hun zoontje verloren in de Tsunami van 2004 en besloten in Thailand te blijven wonen. Aangezien zijn lichaam nooit teruggevonden werd, is Jeanne er heilig van overtuigd dat hij nog leeft maar gekidnapt werd in de chaos na de catastrofe. Paul betwijfelt dat ten zeerste maar wil de laatste hoop van zijn vrouw niet breken. Het koppel gaat op zoek naar hem in het hart van de tropische jungle en botst er op een bovennatuurlijk rijk waar de overledenen nooit helemaal dood zijn.
*De eerste 2 vond ik leuke/goede films! Die laatste dus nog even afwachten. Verder zondag op Discovery Wild een mooie documantaire gezien, ging voornamelijk over de vissoorten in Thailand maar ook over het landschap zelf.Maar daar weet ik de naam 1,2,3 niet van. Toevallig de laatste tijd veel over Thailand gezien zo ook veel van het bovengenoemde.