Wie kan mij helpen aan titels van speelfilms die zich afspelen in Thailand?
Groeten Edwin
Wie kan mij helpen aan titels van speelfilms die zich afspelen in Thailand?
Groeten Edwin
Hoi Edwin,
Zag toevallig je berichtje staan…en ik weet er wel een paar voor je…uiteraard de Bridge over the River Kwai.
Ook Bangkok Hilton (met Nicole Kidman) speelt zich voor een gedeelte af in Thailand.
En vorig jaar heb ik in BKK de film Beautiful Kickboxer gezien, al weet ik niet zeker of je die in NL kan krijgen. Is een errug goeie film, over een Thai bokser die al zijn hele leven niet lekker in z’n vel zit, omdat hij eigenlijk een vrouw wil zijn. Hij laat zich dan ook ombouwen tot vrouw. Waargebeurd verhaal over een katoey die erg goed kan Thai boksen.
Groeten,
Dave
Hey hallo,
Zo uit mijn hoofd denk ik aan “The Beach” met Leonardo di Caprio. Deze is in ieder geval of daar gefilmt of het verhaal beschrijft Thailand, daar wil ik even vanaf weten.
Zal nog eens in mijn omgeving navragen, heb veel filmliefhebbers in mijn omgeving…
groet <_<
Vergeet niet James Bond, er is inmiddels ook een island waar hij gefilmd heeft naar hem benoemd!
(1 uur per boot van Krabi ) moeite waard om daar rond te scharrelen. EN ik ben helemaal met Dave eens Beautiful Kickboxer! Super film.
Afgelopen Februarie kwam ik een hele gang (collin ferrell, ANgelina Jolie nog meer) tegen in de Conrad hotel in Bangkok die waren in Bangkok and Koa Yai de film Alexander de Great aan het opnemen. En een vrij bekende (al weer wat ouder) is Anna and the King.
Nog meer, effe denken, en een niet zo bekende action Bangkok Dangerous. Jackie Chan (die rare vend) is ook al vaak in THailand geweest voor films te maken, maar aangezien ik niet van zijn stijl hou heb ik ze niet gezien. Oh een een groot gedeelte van Kill Bill is ook in THailand (Chang Mai) opgenomen niet in Japan.
Is Alexander the Great ook in Thailand opgenomen ??? Weet je waar of niet ?
En is Bangkok Dangerous een beetje een goede film ? Ken ik helemaal niet…
Butterfly man, die geeft wel een redelijk beeld hoe het daar aan toe kan gaan.
Originally posted by davenuman@08-12-2004, 08:07:48
** Is Alexander the Great ook in Thailand opgenomen ??? Weet je waar of niet ?
En is Bangkok Dangerous een beetje een goede film ? Ken ik helemaal niet… **
Hallo Dave,
Alexander is opgenomen in Engeland, Marocco en Thailand.
Bangkok dangerous zuigt… tenzij je van non stop bloedige moorden houd… verhaal is waardeloos, camerawerk is verschrikkelijk…
Ik heb zelf in een Thaise film gespeeld maar ik ga echt niet zeggen welke… het was een flop haha romantische comedie… maar wel leuk om je zelf op het scherm te zien.
Ik heb veel thaise films (engelse ondertiteling) en ik moet toegeven ze worden beter.
Even een lijst van andere Engelse films die gefilmd zijn in thailand:
Air America (1990)
Beach, The (2000)
Casualties of War (1989)
Cutthroat Island (1995)
Deer Hunter, The (1978)
Good Morning Vietnam (1987)
Heaven and Earth (1993)
Kickboxer, The
Killing Fields, The (1984)
Man with a Golden Gun, The (1974)
Mortal Kombat
Mortal Kombat 2 - Annihilation
Off Limits (1988)
Operation Dumbo Drop
Phantom, The (1996)
Rambo II (1985)
Rambo III (1988)
Street Fighter
Tarzan Goes to India (1962)
Tomorrow Never Dies (1997)
Ugly American (1962)
Volunteers
Year of the Dragon (1985)
Zo zeg…
Thailand is steeds meer in trek voor films, vanwege de prijs, subsidie en kosten.
Groetjes Ramon
Beste Ramon,
Kan je ECHT niet zeggen in welke film je hebt gespeeld ??? Ik ben errug benieuwd !!!
haha, ok dan… de engelse naam is “be true” veel succes met uitvinden LOL
er zaten 20 mensen in de bios… haha echt een crap film
de productie was van die rijke thaise vrouw, die wat helemaal gek is van frankrijk.
Greetz
De Engelse naam is Be True…hmmmm…gelukkig is mijn Thaise vriendin op dit moment voor vakantie bij mij, dus ik zal gelijk vanavond eens vragen wat de Thaise vertaling hiervoor is ! De film zal in NL wel niet te krijgen zijn (vanwege de grote vraag er naar hahaha), maar als ik in mei weer in Thailand ben, zal ik hem eens gaan kijken ! :lol: