Dochter bezoeken in La Paz

Onze dochter verblijft voor 7 maanden in La Paz voor haar stage in de jeugdgevangenis van La Paz, wij zouden haar gaan bezoeken vanaf 13 december tot en met ten laatste 7 januari 2017. Wij zijn 56 en 57 jaar en backpacken is niet echt iets voor ons.

We zouden deze route willen doen en hadden graag jullie mening hierover:

Landen in Santa Cruz vandaar naar Sucre - Cochabamba - La Paz - Copacabana, Isla de Sol - trip naar het Amzonegebied (riviertocht)

Graag zouden we ook Cusco en Machu Picchu willen bezoeken vanaf La Paz.

Hebben we hiervoor allemaal wel tijd genoeg en is het een goed idee te landen in Santa Cruz en niet in La Paz?

bedankt voor jullie mening

Chantal

Ik ben zelf niet naar Santa cruz geweest, dus ik kan daar niks over zeggen. Maar qua ligging is het idee om daar heen te vliegen niet verkeerd.
Ik zou gezien de afstand proberen terug te vliegen vanaf Cusco. Ik zou dan maximaal 1 week in cusco en omstreken blijven. (5 dagen zou ook voldoende zijn, mits jullie het niet erg vinden om elke dag bezig te zijn.

Ik denk dat 3 weken voldoende is voor hetgeen jullie willen zien. Al zullen er niet veel rustdagen overblijven.
Gaat jullie dochter ook mee op tripjes? Anders zou zij alvast voor jullie kunnen informeren naar (binnenlandse) vluchten en meerdaagse tours. Dan kan ze alvast voor jullie boeken, wat tijd scheelt.
Alles kan ter plekke worden geregeld, maar ik denk dat het fijner zou zijn wanneer jullie dochter jullie wegwijs maakt.

Vergeet niet om naar Uyuni te gaan! Echt een prachtig en unique gebied!
In mijn blog kunnen jullie meer lezen over Peru en Bolivia.

In elk geval een goede reis!

Ik zou zeker weten ook Uyuni en omgeving niet overslaan! Het is daar buitenaards mooi

Dochter heeft Cusco en Machu Picchu reeds gedaan, is het mogelijk om vanaf Cochabamba onmiddellijk naar Copacabana te gaan en vandaar naar Cusco en Machu Picchu en dan naar La Paz? Zij zou met ons wel het Amazonegebied bezoeken.

Zie ook dat de vliegtuigtickets naar Santa Cruz veel duurder zijn dan naar La Paz of via Lima en naar La Paz. Maar dan zouden wij het programma volledig moeten omdraaien.

Welk is de beste route?

Cochobamba - Copacabana durf ik niet te zeggen. Ik ben niet bekend met de route.

Copacabana - Cusco Dit heb ik zelf gedaan, en dus heel goed te doen. Ik heb met een nachtbus gereisd. Ik heb de reis visa versa gedaan, met een overstap in Puno voor ongeveer 2 uur. We vertrokken in de avond en kwamen tegen de middag aan in Copacabana. Deze reis kun je dus ook boeken in Copacabana. Bij de grens wordt gewacht op alle mensen voor de juiste stempels.

Vanuit Cusco kun je naar Machu Pichu en de Sacred valley. Er zijn verschillende touragenten bij welke je ter plekke in Cusco je (dag) tours kunt boeken. Alleen Machu Pichu is misschien handig om van te voren te boeken.
Dit had ik niet gedaan en kon daarom niet op de gewenste datum vertrekken. Dit was een dag later dan gepland. Op zich niet heel erg, want er is genoeg te doen in deze regio.

Als het zoveel duurder is om te vliegen naar Santa Cruz dan zou ik dat niet doen. Dat geld kun je dan misschien beter besteden aan binnenlandse vluchten. (of eventueel een vlucht naar Cusco)

Ik heb globaal even een route voor je gemaakt.
Vlucht naar La paz - Bij aankomst zelfde dag of dag er na vlucht naar Santa Cruz - Cochabamba - vlucht Cochabamba naar uyuni via La Paz - Terug naar La Paz (met vlucht?) - La Paz naar Copacabana - naar Cusco - Machu Pichu - Sacred valley

Neem ook een kijkje op mijn website. Ik heb een rondreis gemaakt Peru - Bolivia - Chili - Peru (totaal 1 maand)

Ondertussen zijn er veranderingen omdat de tickets zo duur blijven om van Brussel naar Santa Cruz of La Paz te vliegen, ik heb ik tickets gevonden aan 785,- H/T naar Lima met KLM en vertrekken vanuit Brussel naar Amsterdam en dan rechtstreeks naar Lima totaal 14.35 u vlucht, deze dan ook geboekt. Vertrek 4/12 minpuntje terugvliegen op 31/12, dat nemen we er dan maar eens bij voor een keertje. Maar dit verschil van prijs kunnen we gebruiken voor onze binnenlandse vluchten dan.

Dus we reizen nu vanaf Lima naar Cusco-Machu Picchu-Copacabana-Isla de Sol-La Paz en daar zien we wel met de dochter voor het verdere verloop van de reis want ik wil absoluut het Amazonegebied doen en ook Sucre en Uyuni. Hoop dat we met die 28 dagen toekomen.

Toch bedankt voor jullie info en ik lees zeker jullie reiservaringen

Leuk vooruitzicht! Ik vond het beide mooie landen! 28 dagen moet zeker lukken, ook de prijs vind ik niet gek.

Vanaf Lima vlogen we met Star peru. Dat scheelt een lange busrit. Let op met aankomst in Cusco. Het is hier vrij hoog. Heel veel water drinken! (Ook La Paz, Uyuni zijn hoog!)

Veel plezier!

1 like

Ik ben met het vliegtuig van Sucre naar La Paz gegaan. 50min en 70$. Dat was rechtstreeks maar veel vluchten hebben ook een tussenstop in Cochabamba. Weet alleen niet precies wat jullie hier precies willen gaan doen. Gezien het reisschema en het feit dat er 1 week afvalt zou ik dat skippen en op en neer hoppen naar Sucre voor 2 dg ofzo. Vanuit La Paz kun je makkelijk naar Uyuni. Ik heb een dagtour gedaan met de bus van Puno naar Cusco ( kan ook andersom) waar je allerlei mooie ruines en interessante bezienswaardigheden ziet onderweg. Was een leuke dag en niet te vermoeiend.

1 like