Hoi, heeft er iemand ervaring met deze reisorganisaties? Wij willen graag in oktober door zuidelijk Afrika reizen, nl van Kaapstad naar Victoria watervallen. Kampeerreis.
Hoi Jadeke,
Wij hebben met Djoser een kampeerreis door Zuid-Afrika gemaakt, van Kaapstad naar Johannesburg. Volgens mij heeft Djoser geen eigen reizen in Zuid-Afrika maar boeken ze het door naar een lokaal agentschap (Zo was het tenminste bij ons in 2005). De reis is ons prima bevallen, je moet wel tegen wat improvisatie kunnen (bv bus kapot, wachten op reparatie en dan maar een naburig schooltje bezoeken). Ik vond dat ook wel zo z’n charmes hebben. Het kamperen was geweldig, de campings waren over het algemeen goed. De meeste campings waren niet zoals wij ze in Nederland kennen. Maar meer een plek waar tenten opgezet kunnen worden met een toiletgebouw, meer heb je eigenlijk ook niet nodig. Dat betekende ook dat je meestal middenin de natuur zat en niet in een aangelegd park, ik vond het geweldig. Het zorgt er ook meteen voor dat je een stuk meer contact met je medereizigers hebt, want je eet altijd samen tijdens het kamperen en moet ook om beurten helpen met koken en afwassen. Het eten tijdens deze reis was uitstekend, hele verschillende gerechten en heerlijk klaargemaakt (tot een appeltaart aan toe die gebakken werd in een kampvuur).
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt, heb je nog vragen dan laat het me maar weten.
Groetjes, Kitty
Hoi Kitty,
Bedankt voor de reactie. Wij hebben ondertussen onze reis geboekt bij drifters.
Kampeerreis van 24 dagen ter plaatse, Kaapstad - victoria watervallen - johannesburg
Grtjs,
Jadeke