Ervaringen met Djoser

Wie van jullie heeft ervaring met Djoser? Ik denk erover om in januari bij deze organisatie de kampeerrondreis Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland te boeken. Bij het lezen van de reisbeschrijving lijkt dit mijn droomreis!

Hallo Marjan,

in 2004 ben ik met Djoser in Kenya/Tanzania geweest. Dat was eveneens een kampeerrondreis. Ik heb daar goede ervaringen met Djoser opgedaan.
We reden rond in een bus. NAmens Djoser waren aanwezig een (Nederlandse) reisleidster en een (Keniaanse) kok en chauffeur. Van de reizigers werd een actieve houding verwacht. De taken werden verdeeld. Sommige moesten met de tenten sjouwen, de anderen kregen om toerbeurt ‘corvee’, dat wil zeggen dat zij de kok assisteerden met het eten. En na het eten was het opruimen.
Soms werden de tenten opgeslagen midden in een wildpark. dat betekent dat de wilde beesten in principe bij de tenten kunnen komen. Zo werd ik wel eens wakker van de hyena’s die langs mijn tent liepen. Je hoeft echter niet bang te zijn. De beesten vallen nooit ‘zomaar’ mensen aan. Verder moet je je wel aan een paar regels houden. Je moet bijvoorbeeld geen etenswaren in de tent bewaren.
Als je dan in een dorp of stad kwam, gaf de reisleidster aan wat er te doen is. Daarna kon je op eigen gelegenheid verder. Als je echter iets specifieks wilde doen (zoals ik met een medereiziger heb gedaan het bezoeken van een kerkdienst in Kenya), dan kan dat in overleg met de reisleidster geregeld worden.
Verder steunt Djoser (projecten van) Unicef. In dit kader werd een paar keer op de reis een dergelijk project (bijvoorbeeld een school) bezocht.

Ik ken de rondreis die jij wilt doen niet, maar ik neem aan dat die reis wel dezelfde elementen zal bevatten.
Mij is de rondreis met Djoser in ieder geval goed bevallen.

Succes met de verdere planning.