Diverse vragen van locatie tot auto

Hallo,

Eind juli- augustus reizen we rond met zijn vieren en twee auto´s in Z-A. We beginnen in Jo´burg en eindigen in CT. We zijn al een heel eind met de planning. Een aantal vragen aan jullie als experts!

1 Is een klamboe in die periode aan te raden of is dat alleen voor de mensen met een spinnenfobie;-)
2 We willen graag krokodillen en nijlpaarden spotten. Wie heeft er een adresje om een boottocht in de Wetlands te boeken?
3 Hoeveel uur is het rijden van Hluhluwe naar Drakensbergen ( het begin). Is het handiger om via Durban te rijden? Is Inkosana Lodge een aanrader. Deze tip heb ik grkregen. Ook heb ik iets gelezen over Winterton. Wie heeft er een leuk overnachtingsadresje?
4 Is het haalbaar om van de Wildcoast (Coffe Bay) naar Addo Elephant te rijden? Hoeveel uur is het rijden? Nu ben ik nog op zoek naar een mooi adresje. Ik had de Bulungula Lodge maar dat lijkt helaas meer op kamperen.
5 Laatste vraag… Kunnen er in een Chevrolet Aveo twee koffers in de kofferbak?

Alvast bedankt voor de tips en opmerkingen

Groeten van Anieke

Hoi Anieke

Ik kan slechts op twee van je vragen antwoord geven, maar beter iets dan niets toch?

  1. In deze periode heb je geen klamboe nodig; winter in ZA, dus weinig insecten. Ook geen spinnen gezien :wink:

  2. Een tocht over de wetlands kun je boeken in St. Lucia. In de hoofdstraat zie je vanzelf de borden die je de weg wijzen. De boottocht vertrekt meerdere malen per dag en kan volgens mij ter plekke geboekt worden (hebben wij in ieder geval wel gedaan). Absoluut een aanrader, heel veel nijlpaarden en crocs gezien!

Heel veel plezier met jullie reis!

1 like

Hoi Anieke,

Juli & Augustus zijn de wintermaanden hier (Greater Kruger Park) en dan zie je geen insecten. Klamboe is niet nodig dan. Vanaf Mei begint de winter en dat betekent: geen regen, geen slangen/schorpioenen/spinnen/muskieten/gogga’s of noonoe’s. Het is een interessante tijd van het jaar met vaak prachtige diepblauwe luchten, stralende zonnetjes, overdag zo’n 22-27 graden en in de avond zitten wij heerlijk rondom het kampvuur.

In de winter kun je hier prachtige sterrenhemels zien. De natuur is kaal en open, enerzijds kun je het wild makkelijker spotten, anderzijds kan het soms een uitdaging zijn om wild te zien daar zij vaak naar gebieden trekken waar meer voedsel aanwezig is.

2 We willen graag krokodillen en nijlpaarden spotten. Wie heeft er een adresje om een boottocht in de Wetlands te boeken?

Ik heb geen adresje, maar wij hebben het geboekt naast de Spar in de hoofdstraat.

Veel plezier met je voorbereidingen :zon02:

Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

1 like

Kunnen er in een Chevrolet Aveo twee koffers in de kofferbak?

Meestal staat erbij hoeveel en welk koffers je kan laden. maar de kans is altijd groot dat je een andere auto krijgt. Je krijgt er een in dezelfde klasse als de Chevrolet Aveo.
Gewoon en tour boeken in St. Lucia zelf of via je B&B waar je overnacht!
Julie/augustus is het hier winter, neem dus wel een warme trui/lange broek mee voor de frisse ochtenden en avonden.

Vanuit de Drakensbergs kan je in 1 dag naar daar komen, wel een lange rit, dus vroeg weg. Gewoon via de snelweg (Durban) rijden is het snelst!

Suc6 met de voorbereiding.

1 like

Hoi Anieke,

Wij gaan in dezelfde periode als jullie ( iets later, vanaf augustus)

(3) Wij hebben ook de inkosana lodge geboekt. Dit leek ons ook een leuke lodge en niet zo duur. ( en de reviews op tripadvisor zijn ook erg positief) Deze ligt ong. 25 km van Winterton dus de inkosana lodge en nog een andere in Winterton heeft denk ik weinig zin.
Wij hebben de afstand bekeken van St Lucia naar omg. Kamberg, dit zou ongeveer tussen de 5 en 5 en half uur zijn. (een van de langere afstanden voor ons.) We wilden eerst nog een extra stop doen op een leuke plek in Umhlanga rocks met uitzicht op zee, maar dan kwamen we met de tijd niet zo goed uit…
Als tweede overnachting dan de Inkosana lodge en daarna gaan we door naar de Lionsrock lodge, tevens een big cat sanctuary/ wellfare organisation ( www. lionsrock.org) voordat we terugrijden naar Johannesburg. Dit leek ons een mooie plek om nog te overnachten tussen Drakensbergen en Johannesburg. Je kunt er ook gamedrives doen. Veel info staat wel op de site.

  1. Qua autohuur; wij hebben zelf toch voor een midsize auto gekozen. Ons is verteld dat je geen 2 harde koffers ( samsonite) van 20 a 23 kg ( deze grootte) in een compact/ chevrolet aveo achterin kunt doen. Als je kleinere koffers hebt is het vast geen probleem of 1 grote en een kleine. Waar wij hebben geboekt viel het prijsverschil tussen compact en iets groter nog mee, dus toch voor iets groter gekozen. ( en met tassen reizen/ nieuwe koffers kopen willen we niet). Ook tussen de voorstoel en achterbank op de grond 1 koffer zou bij ons waarschijnlijk niet passen omdat de koffers vrij breed zijn aan de onderkant.

Als je nog op bezoek wilt bij een " tamme hippö ", zie website: www.jessicahippo.com omg. Hoedspruit.

1 like